framtidsfunderingar.....


              


Jag tycker ju att jag mår bra mycket bättre nu då jag bara går hemma....

Och bara att känna så leder till massor med tankar!

Jag mår bättre på det sättet att jag inte behöver lägga så stort fokus på de dåliga dagarna (som tyvärr inte alls försvinnner för att jag är arbetslös) ...jag behöver inte känna att jag inte klarar så mycket - det märks ju inte på samma sätt om jag har skrotdagar när jag kan gömma mig här hemma.

Men jag funderar..och funderar...mest hela tiden..på framtiden!

Är det här mitt liv?? 

Jag tänker mig framtiden med jobb och ett alldeles vanligt liv.

Men..är det min framtid??

För att jag mår bättre nu när jag är hemma, betyder det att jag klarar ett jobb?
Tyvärr känner jag mig väldigt tveksam......
Det tempo jag lever mitt liv i nu är inget vanligtlivtempo....

Hittar jag på något en dag så är det oftast något i bara ett par timmar...och sen är jag trött o slut som människa!
Gör jag flera saker några dagar kommer det väldigt surt efter....

Jag dras varje dag med rädslan att jag ska hamna i samma situation jag var i i flera år......
Må skit - jobba! jobba!- däcka hemma o bara ligga - sjukskriva mig - gråta o vara arg - jobba! jobba! - skrika åt ungarna!- sjukskriva mig!  osv..osv.osv

Jag har sagt det förr.....det är inget värdigt liv!!

Men är det här ett värdigt liv?

Ja! Tänker jag på just mitt liv med familjen nu så är det helt klart en annan livskvalitet!!

Men livet som sjuk arbetslös är ändå inte ett riktigt liv!
Du ska jobba....gärna stressa en hel del också - då betyder du nåt!!

Det är den känslan jag ofta har.....betyder jag nåt??

Vill jag jobba?? Jaaaaa!!
Om det fungerar...om jag kan leva även efter jobbet!
Annars måste jag nog faktiskt erkänna....Nej! Det livet orkar jag inte med!
Och ändå har jag sååå svårt att tänka mig min framtid hemma, utan jobb......

Jag hör många som varit arbetslösa som säger när de börjat jobba igen att det är så skönt att komma hem på kvällen och vara trött för att man gjort något!!
Jag förstår helt klart den känslan....men för mig räcker det att t.ex hänga nån maskin tvätt, eller åka och handla, så är jag riktigt rejält trött.

Det jag var när jag kom hem från jobbet var inte trött...det var något helt annat!


Ja som ni märker har jag en dålig dag idag.....det är då de mesta funderingarna kommer.
Jag skyller på vädret som fortsätter spela oss spratt......

Var är den förbannade solen de lovat?? ;)
- Den behövs!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0