första gången.....

Ser att sist jag skrev var när vi haft en härlig vårdag...hopp om sommaren!

Men efter det har jag klagat på vädret en hel del..... (varför man nu gör det...hjälper ju inte ett dugg!)
Inget "Kiaväder" alls!!
Kallt,blåsigt och en massa regn!! :(
Hur kul är det???
Inte alls......

Min kropp har inte varit rolig att dras med....aj aj aj både här och var - närmare bestämt överallt.
Träningen har blivit lagd på hyllan, blev så himla dålig sist så jag har hoppat över ett tag nu.
Måste nog tyvärr backa och lägga i någon lägre växel.....svårt som sjutton, men det känns att huvudet vill betydligt mer än kroppen klarar=(
Men ska försöka komma igång så smått igen på gymmet....snart nog!

Men....idag tycker jag allt det funnits lite hopp igen!
Soligt, iofs fortfarande för kallt för min smak.......men inget regn i alla fall=)

Gräsmattan är klippt för första gången i år, och det var hög tid.Riktigt högt hade det blivit på sina ställen:)
Lite blommor är planterade...de första sommarkrukorna.Tidigare har det varit penseér, men idag fick två pelargoner komma ut och i krukor tillsammans med mina favoriter - snöflingeblommor.....så nu får vi hjälpas åt här att komma ihåg att rädda de in i stugvärmen om graderna sjunker mot 0.....skulle vara typiskt om de frös ihjäl.
Pelargonérna har jag övervintrat...det är första gången.Har inte tyckt att jag haft någonstans att förvara de.Svalt ska det ju vara har man hört...men nu har jag haft ett gäng uppe i badrummet hela vintern. Där är så varmt och skönt så, men det tycks gått strålande i alla fall:)
Det finns fler där uppe, men de får nog vänta ett tag innan de får komma ut, jag tycker det blir för mycket att kånka in på kvällarna.

Med hopp om fler fina dagar avslutar jag den här helgen!

Sol sol jättesköna sol.
Solen är bra! sol vill vi ha!
Sol sol jättesköna sol!            
(från en sommarsång ungarna brukade sjunga)


              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0