skidsöndag

Första söndagen i Mars är det idag.....och i år som alla andra år (utom något enstaka då det varit inställt) skidar massor med folk mellan Sälen och Mora just idag.

Vasaloppet
är alltid en trevlig grej att kolla på på TV.
1999 var vi på plats för då åkte Patrik....det skulle vara skoj om han ville göra om det nångång....för jag gillar ju utflykter jag;)

Men som sagt...ett perfekt söndagsnöje att ligga i soffan eller sängen o bara slötitta timme efter timme:)
Allra helst en söndag som denna då jag var hos en kompis i går och hade en väldigt trevlig kväll;D

Och som att det inte skulle vara nog med vasaloppet är det även både skidskytte och sprint idag!
Skidor..skidor..massor utav skidor alltså!!
Och bra går det för våra duktiga idrottare:
*Tredje raka vasaloppssegern för Jörgen Brink!!
*Silvermedalj i skidskytte VM för Carl-Johan Bergman!!
*Emil Jönsson och Teodor Pettersson de två översta platserna på pallen i sprinten!!
 Och nu startar damerna i jaktstarten på skidskytte VM.....Heja! Heja!

Som tur är har vi ju haft våran lånehund Bobo här i helgen så jag har i alla fall fått mig två promenader mitt i allt sportande framför TV:n=)

                 
 
 
         
       
             

                 


                                                           alla bilder från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0