Urusel men bra dag.....

Känner mig så nöjd med den här dagen....

Idag har inte varit någon bra dag alls om jag ser till värk....galet ont i skulderblad,nacke och huvud.

Dagen kom efter en natt med dålig/orolig sömn...det blir oftast så när den värsta värken kommer, jag vrider och vänder mig fram o tillbaka, letar ställning som känns OK (utan vidare resultat), svettas och fryser om vartannat..och sen när morgonen kommer vet jag inte riktigt hur jag ska bete mig....blir liksom galen när det gör så ont.

Det är nära till hands att bara fastna i det onda en sån här dag,men jag mår bara så skit av att bara vara i det onda hemma!! Även om det mesta är jobbigt såna här dagar blir jag inte sämre av att vara någon annanstans...men självklart måste jag tänka mig för vad jag gör - klarar inte av att umgås med mycket folk tex, inte heller "hålla igång" fungerar.Ansvar eller planering är bara att glömma.... Ja det är mycket som går bort såna här dagar

Men...

Idag är jag stolt....
Jag lyckades vända den riktigt risig dag till en bra dag:)

Efter en rejäl massage av Patrik (som tack o lov var ledig idag), några strykningar Linnex på det ondaste ställena åkte vi upp till pappa en sväng.Jag hade planerat det igår och gjorde då lite crepés med svampstuvning som jag tog med idag så åt vi lunch med honom.
Jag känner mig alltid (som jag säkert sagt förr) så nöjd när jag varit upp dit...och nu var det jättelängesen så det känns extra bra:)

Hemma igen fick det lov att bli en till omgång med lite massage och nytt linement!!
Vi hade nämligen köpt biljetter till "Hamilton - i nationens intresse".
Jo men en stund i biomörkret med den bästa bredvid mig skulle jag nog klara ♥

Nu hemma i soffan känner jag mig bara så glad:)
Jag har klarat den här dagen på bästa möjliga sätt!!
Ridit ut den värsta stormen genom att sysselsätta mig med passande, lugna, trevliga saker.....och jag tycker allt det känns som det värsta börjar ge med sig....för den här gången.

Nu hoppas jag att jag får en god natts sömn i natt....blir extra trött efter en sån här pärs, så det ska nog inte vara några problem att sova nu:)


                                   


       jag rekomenderar.....    bra medicin;)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0