inte min dag

Ibland blir det inte som jag tänkt mig...eller rätt ofta kan jag säga.

Jag hade en tanke idag om hur det skulle gå till här hemma....

Övriga familjen var på Valbobadet på eftermiddagen, men jag stannade hemma.Var inte speciellt badsugen eftersom jag gjort ett pass i bassängen på Södertull på förmiddagen;)

Jag tog en promenad med lånehunden Bobo och sen tänkte jag börja förbereda fredagsmaten som skulle vara tacos...inte så originellt kanske,det har hänt förr att det serverats här nån fredag om jag säger så, men gott!

Jag tände ljuslyktorna ute på bron och ljus inne....var på riktigt gott humör när jag traskade runt och mysde till det.

Fixade iordning hela tacofatet med div grönsaker....och det var då det hela började gå snett på nåt vis.....

Jag skulle bära ut fatet på altanen tänkte jag eftersom det tar sån plats i kylen....
men OPS! plötsligt hade jag hela hallgolvet fullt med grönsaker...och sås!
Jag har ju inte världens bästa händer och armar, de är liksom inte att lita på.
Inte heller har jag den bästa balansen...lite småvinglig ibland.
Vad som hände vet jag faktiskt inte riktigt men jag tappade hela fatet upp och ner på golvet i hallen=(
Det var nog tur att jag var ensam hemma kan jag säga...eller iofs Bobo var ju hemma och han såg minst sagt chockad ut! Han stog blixt stilla och bara tittade...han som älskar grönsaker! Men hade han smaskat i sig allt det där hade han blivit sjuk...men lite fick han hjälpa till att städa upp;)

Det var bara att börja sanera.....Viktors innebandyväska som låg i hallen var  som värsta tacobåten!
Det fick bli till att först sopa grönsaker och sen torka..och torka..och torka lite till.

Men tro inte att det var slut i och med det......

När jag sköljer ur svabben med lååånga skaftet råkar jag stöta till en hängampel som vi har i köksfönstret, men den bara svajade lite men hängde kvar........
I alla fall ca tio minuter!

Då jag håller på att fylla tacofatet...för andra gången(!)...smäller det till!
Ampeln ramlar ner...slår ner fönsterlampan och en blomkruka på golvet!!!
Porslinsbitar, blomjord, och vatten(såklart var blommorna nyvattnade..och tydligen hade de fått lite väl mycket oxå),blommor och lampa på köksgolvet!!
Hmmm...bara att städa köket oxå då=(

Kanske ni kan föreställa er hur tött jag var här....skratta eller gråta var frågan??? och jag kan säga att det var närmare till tårarna just då!
Stackars Bobo ännu mera chockad... som tur var stog han inte och drack vatten eller åt...för då hade han fått alltihop över sig......

Sen när jag röjt upp även efter den olyckan kom familjen hem, då syntes (nästan) inte ett spår av hur "kul" jag haft det.

Det blev tacomiddag, men mitt humör var inte fullt lika gott som när jag började förbereda allt!!


         

         

         

         




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0