glad & trött

Jag är så glad att kunna säga att jag haft en riktigt bra dag=)

Det känns som det var ett tag sen nu, men idag har jag haft kul och tycker att jag mår skapligt.

En fikaträff med en god vän på café Marangoni i Sandviken kan ju inte annat än höja humöret ♥
En sväng på stan tog vi också. Vad hittar jag då? Jo ett par jeans...just såna jag sagt att jag så gärna skulle vilja ha!
Vill ha! Vill ha!

Hemma o påfylld med energi körde jag direkt igång med att baka semlor!
Har varit sugen på det bra länge men inte köpt några för att Patrik har blivit(eller fått reda på att han är)laktoskänslig.
Men vad gör man inte för den bästa? Hembakta mjölkfria fick det bli=)
Och det var så kul att baka för vi fick en hushållsassistent(eller vad det heter) i julklapp, som jag inte testat än, så idag var det dax!
Och vilken skillnad att sätta degen.Jag har haft svårt länge för att baka just för att armarna inte riktigt fixat att göra degen för hand.
Nu var det nemas problemas.....mer baka ska det bli:)
 
Medan degen jäste tog jag en rask promenad.....nöjd som sjutton med mig själv!!

Idag 150-års jubilerar Sandvik, och det skulle firas med eldshow och fyrverkeri!
Vi tänkte vi skulle spana västerut här hemifrån och se om vi såg nåt på kvällshimlen, men eftersom vi så passande hämtade Matilda från handbollsträningen i hallen så drog vi till Sandviken i stället!
Vi hamnade mitt i smeten tillsammans med hundratals,eller kanske tusentals,andra gratulanter;)

Jag är så glad att vi åkte dit!! Gillar verkligen såna här små utflykter och folkfester av olika slag:)
Det var ett helt otroligt fyrverkeri, jag har aldrig sett något liknande!
Eje Berglund kan han!
Jag fattar inte hur man kan komponera ett sådant konstverk!!
En annan höjdpunkt med kvällen var en varm go hjärtlig kram från en liten kille jag haft på förskolan...
så härligt då han direkt kom o slängde armarna runt halsen på mig ♥

Nu ligger jag strandad i soffan med semla i magen, trött och nöjd med dagen!!

Säger tack & god natt....och laddar för en ny bra dag imorgon;)

                
                           Bild från google....
          men det var minst lika fint det vi såg ikväll;)


        
                  Just idag lever jag upp till det här

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0