bokslukare

Jag är lite av en periodare..............

I alla fall när det handlar om att sluka böcker.
Jag älskar att läsa! Helst då våra svenska deckarförfattare (eller oftast författarinnor), Mari Jungstedt,Camilla Läckberg, Sofie Sarenbrant, Carin Gerhardsen och Jerker Eriksson/Håkan Axlander-Sundqvist för att nämna några;)
Men ofta då jag läst en väldigt bra bok känner jag mig rätt tom....det tar emot att starta med en annan, så länge jag inte har någon fortsättning att läsa.
Så ibland kan det bli rätt långa läsuppehåll för mig, och då längtar jag efter ett tag efter en riktigt bra bok!

Jag läste för ett tag sen Sofie Sarenbrants böcker "vecka 36" och "istället för dig" i raskt tempo....ni vet ju när man hamnar i det där - jag kan inte sluta läsa stadiet=)

Sen har det inte blivit nån ny. Och då jag nu lånade en Karin Alfredsson ( 80 grader från varmvattnet) gick det väldigt trögt att komma in i den. Jag har läst böckar av henne förr och känt lite lika....inte alls dåliga men inte heller någon Wow-upplevelse;)
Igår lånade jag Fyrvaktaren ....den som står på tur av Läckbergs böcker att läsas av mig.
Då blev jag ju genast väldigt sugen att köra igång med den, men tänkte tanken att jag ju skulle läsa ut den andra först.
Men då kom jag på en sak som en klok kollega sa en gång "  - jag läser aldrig ut en bok om jag inte tycker den är riktigt bra! Varför ska jag läsa halvdåliga böcker när det finns så många bra?? "
Så nu har jag lämnat tillbaka Alfredssons bok (men lite känner jag att jag inte gav den en chans...den har säkert kunnat bli bra längre fram - men kanske får den en ny chans senare...kanske inte) och kört igång med Läckbergs...genast finns suget att läsa där igen!! Underbar känsla=)

Det som är mest synd när man läser en bra bok är att den tar slut så fort ;)

                                
   
                                     sorry...
            den här kanske får en ny chans framöver


                   

  Nu har jag några timmar framför mig att glädjas åt den här;)


Kommentarer
Postat av: Nina

Va modig du är som läser deckare =)

Känner igen det där med "periodare"....

2012-01-24 @ 17:46:26
URL: http://noteratavnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0