Årets första inlägg.....

Har alldeles lagt av mig när det handlar om bloggandet!

Skyller lite på att Patrik o jag inte har någon dator, så vi lånar oftast Matildas...ibland Linns.
Men nog skulle jag ändå kunna slänga in ett inlägg då och då...för hon är generös med utlånandet;)
Och nog är vi vana att köra på lånad maskin för vi har varit utan dator sen i somras....samtidigt börjar det bli dax att försöka införskaffa en egen kanske?!

Det här året har börjat lite som det andra slutade.....
Vi tar det lugnt, umgås, kollar en hel del innebandy och handboll....och är halvkrassliga!

Nu börjar vi på allvar tröttna på att inte bli fri förkylningar o allt vad det är:(
Häromdagen var Viktor o jag till doktorn för att kolla så vi inte går o dras med nåt....och jodå...bihåleinflammation hade jag, så nu är det penicilinkur.
Jag har känt att det sitter någonstans, och huvudvärk har jag ju (som vanligt) men jag trodde inte riktigt ändå att det skulle vara det för då kan det ju göra fördjävligt ont i huvudet.....men tydligen så kan symptomen vara lite olika då man dragits länge med nåt.
Hoppas nu bara att det ska bli bra!
Hostmedicin fick vi också....o jag tror att det är den som nu gör att jag mår blä....t.o.m fått stått med huvudet över toastolen idag:(
Har mått illa sen jag började ta den, och även Viktor mådde illa, men han slutade ta den tidigare än mig.Jag trodde det skulle vara värst första dagarna, men det blir tydligen värre....så nu skippar jag den oxå!

Vill bara återgå till mitt normaltillstånd nu!!

Det är ju fina dagar ute nu och jag orkar inte ens promenera:(
Men ändå är vi inte riktigt sjuka heller....inte sängliggande direkt (förutom jag idag, då jag tog slut alldeles) så visst har vi gjort saker under jullovet.
Haft lite fikabesök här hemma och så.Firade nyår med goda vänner gjorde vi ju oxå.
Försökt hållit oss till gratisnöjen...hur lätt det nu är, eftersom det där med pengar inte är sån rolig historia här just nu.....innan det här med A-kassan kommer igång har det inte blivit några pengar alls....och just att det var december var ju extra olyckligt.....men NU verkar räddningen vara nära=)
Jag har fått ett meddelande om att första insättningen kommer imorgon...det är första kronorna jag får sen i november så de är minst sagt välkomna!! Även om det bara är en liten sudd som kommer....det är en veckas karens när man börjar stämpla oxå=(, så känns det i alla fall som en stor sten som faller från axlar, eller hjärta eller var den nu suttit;)

Men lite har vi rört på oss oxå;)
Helgen som var tillbringade vi i Falun på handbollscup...alltid lika skoj! Och tjejerna kämpade så bra!!
Efter en sån helg är både knopp o kropp helt slut....men jag är ändå så glad då jag fått komma ut...och klarat det!

Igår var vi på ishockey.Brynäs tog emot Djurgården på Läkerolen...och vi fick biljetter i julklapp så vi fick vara med o se Brynäsgrabbarna ta hem segern=)
En riktig toppenjulklapp! Jag älskar att få saker man gör.
Hockey till exempel har vi inte varit på allihop en enda gång den här säsongen...det finns bara inte möjlighet till det, så gissa om vi var glada igår? =)
Biocheckar är oxå en sån kanonpresent....att kunna gå på bio utan att behöva fundera hur pengarna ska räcka.
Alla presentkort har ju samma effekt iofs....det är väl aldrig så kul att handla som när man inte har pengar?
Att då kunna plocka fram ett presentkort är ju perfekt!

Skolorna körde igång igår igen så nu är det vardag igen.....för alla utom lilla jag då.
Jag väntar på att någon från arbetsförmedlingen ska kalla mig till första träffen där....men det verkar dröja.
Någon slags info ska jag på där på fredag, men det är nåt sånt som alla blir kallad till.
Jag vill till min handläggare nu så det kanske kan hända någonting snart!
Det är inte bra att gå hemma så här!
Visst jag mår bättre då jag tar dagarna som de kommer, vilar mycket och ändå orkar göra en del.
Men jag är fullt medveten om att ju längre jag är hemma ju svårare blir det att komma igång!!
Ge mig en vettig sysselsättning en stund om dagen så jag känner att jag har ett liv igen!!

Jag kände att det gått långt då jag satt o skrev in saker i årets almanacka.....den här veckan hade jag faktiskt fyra saker inbokat!! Bara små enkla grejer....skolresemöte för Matildas klass t.ex, hockeyn skrevs också in, likaså träffen på arbetsförmedlingen och ett besök hos dietist o prata om Patriks misstänkta laktosintolerans.
Det känns fånigt men jag kände mig glad bara av att ha dessa saker inskrivna!!
Att ha saker inbokade betyder väl att jag är lite viktig i alla fall...att jag har ett liv??
Tvivlar nämligen rätt ofta på det när man är i den här situationen=(

Det här är en situation som jag inte önskar någon!
Jag hoppas att ingen är avundsjuk på mig som är ledig jämt!
Ibland får jag den uppfattningen när någon klagar över vad mycket de har att göra....ännu ett bevis på att det här inte går att tänka sig om man inte själv är där!

Men summa sumarum så har vi haft det lugnt o skönt och mysiga dagar tillsammans under jullovet ♥

Jag bjuder på några bilder från början på vårt nya år :)

2012...välkommen!

   
        
                   Gott nytt år...

     

  
         Kopparcupen...handboll i Falun.

    
   Julen är ihopplockad för den här gången;)

  
              Dags för hockeymatch:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0