vårkänslorna vaknar.....

Vilken underbar dag det varit idag!

Jämför denna vinter med den förra och konstaterar att det inte finns många likheter;)
Förra året var det ju så mycket snö så Patrik tex fick lov att ge sig upp på altantaket för att skotta av lite.
På framsidan brukar det droppa från taket ovanför ytterdörren länge på vårkanten, men i år har det redan droppat klart där...så lite snö var det på taket.
Vår framsida är otroligt skön att sitta på så här när vårvärmen börjar komma, idag har varit en sån riktigt härlig soldag.
Eftersom det idag är "semeldagen", eller "fettisdagen", så tog Patrik och jag en varsin stol och slog oss ner på altanen och mumsade semla....inte illa kan jag lova:)

Nu ikväll är det dax för mig att äta dagen andra semla......nu lite mys med ungarna här;)

Hoppas ni fått mumsat lite idag ni med!

         
              haha...en varsin till mig och mannen.Gissa vilken som är min???

Patrik tål inte laktos så han fick hembakt semla och jag slog till på köpesemla....såg lite lustigt ut när jag la fram de till oss=)

          
          Mys i solen innan mannan måste dra iväg för ett skift på "Ingvars butik"

                 

           
                                  Kvällens mysfika blev blandad kompott;)
                    Groda till mig, specialsemla med chokladglass(!!) till Matilda
                    och jordgubbsglass till Viktor..
                    Linn bredde några alldeles vanliga mackor hon:)

Kommentarer
Postat av: Mia

Mums med semlor! mamma hade ju bakat så klart! Mini semlor! hade gärna ätit ett par till!

2012-02-21 @ 23:16:38
URL: http://Sommarblommorpaskottis@ blogspot.com
Postat av: kia

ja det är grejer det med semlor;) de hembakta blir ofta lite mini....men då kan man ju äta många!

2012-02-21 @ 23:35:40
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0