nytt upplägg kanske??

Just nu slängde jag omkull mig i soffan efter en skön morgonpromenad.

Kallt ute men jag blir som vanligt väldigt varm när jag går.
De snöflingor som dalade ner smälte direkt på mina varma kinder - så härligt.

Jag brukar försöka gå i stort sett varje dag, och när jag går känner jag att jag vill bli svettig och trött...det är ju nästan den enda träning jag får.
Jag går ca 45-50 minuter i rätt raskt tempo..men ändå känner jag att jag fått slå ner en del på takten.
Men...det känns inte riktigt bra när jag går eller när jag har gått.
Jag blir liksom för trött i kroppen...inte bara den sköna tröttheten efter ett träningspass man brukar känna och som senare faktiskt brukar resultera i att man blir piggare.
Jag blir slut helt enkelt.Känner ofta en väldig puls i huvudet och inte ovanligt att jag får huvudvärk.

Så nu funderar jag på att ändra upplägg lite.
Jag mår bättre om jag går kortare stund, men känner mig då inte lika nöjd.
Det jag tänker mig nu är att ge kroppen en ca halvtimmes prommis men två gånger om dagen i stället.
Jag ska försöka testa och se om det känns bättre.
Hela min vardag handlar om att testa mig fram till saker som fungerar, så varför inte?! ;)

Men de promenader jag någon enstaka gång går med sällskap får nog fortfarande bli en sån lite längre....annars hinner man ju inte diskutera alla världens viktiga och oviktiga problem;D

                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0