Utflykt

Igår slutade Patrik tidigt, då passade vi på att göra en liten utflykt....ni vet ju att jag gillar såna;)

Vi skulle för det första skjutsa sonen till tåget i stan för att han skulle åka till flickvännen.Efter en massa tjafs o strul(han är inte snabb den grabben...men på nåt vis älskar jag honom ändå ♥) kom vi in till stationen och såg tåget rulla iväg :(

Vi hade planerat att gå en sväng på länsmuseet och titta på Gästrikekonst som alltid är under påsken.
Nu när all idrott är slut måste man ju försöka bli lite kulturell på nåt annat vis;)
Nu blev ju sonen med på vår runda....inget han direkt uppskattade tror jag, men rätt skoj hade vi:)

Det blev riktigt bra att ha honom med för då plockade han fram kortet så vi kunde äta på Max....och att äta ute vet ni ju oxå att jag gillar (nu ska ni inte tro att han bjöd oss alla på mat - det fick bli ett lån till slutet på månaden).

Sen när nästa tåg gått.....med sonen, åkte vi mot Högbo där det skulle bli mer konsttittande!
Först hem och lämna av äldsta dottern som inte heller uppskattade vårt "nya intresse":)

Väldigt mysigt faktiskt att knalla runt lite i Högbo o kika på det ena och det andra.....synd var att vi kom alldeles på slutet....så det blev mycket vi inte hann se, men det kankse blir en annan dag, och om inte spelar det ingen roll:)

Inne i en butik kände jag igen en röst bland de andra.
En gammal fröken från gymnasietiden!
Först blev jag så där töntig som jag kan bli....går o kikar lite utan att säga nåt, men sen kände jag att jag måste!
Och hon blev så glad, och jag med;)
Jag frågade bara om hon hade jobbat som lärare på vårdskolan och hon sa direkt - Ja, jag känner igen dig!
Äh tänkte jag, så säger hon säkert bara!
Men hon frågade vad det var jag hette nu igen? - Kia, sa jag.
- Ja, Kia ja, och du var inte från stan du va?...visst kom du från någonstans en bit ifrån?
Jamen se....hon kom verkligen ihåg mig! Häftigt tycker jag....25 år sen vi tog studenten nästa år!
Det blev lite prat om den tiden, och vi kom båda fram till att vi hade det skoj där=)
Med sig hade hon en annan kvinna, tydligen oxå lärare på vårdskolan.Hon frågade om jag inte kände igen henne? Men då sa Ingegerd (min gamla fröken) att - nej, Kia hade inte dig i något ämne.
Full koll hon....en sån grej får en ju faktiskt inte att känna sig nå äldre än gymnasietiden:)

Med ett leende på mina läppar for vi hemåt!

Idag är det påskafton... och tänka sig!
Påskharen har varit här:)
Han hade gömt ett ägg även till mig!!  TRE ägg har jag fått i år...inte illa, inte illa:)

Idag blir det en promenad i finvädret (hoppas inte blåsten förstör) och sen när Patrik slutar blir det lite påskfirande hos svärföräldrarna!


God fortsättning till er alla....................


                      

                      

                      

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0