påskar på......

Så står påsken för dörren......igen då:)

Imorgon får ungarna påsklov, det är väl det största med påsken det?:)

Skärtorsdag...undrar om jag ska ut och påska nåt?? Jag har inte ritat några påskkort, och sjunger gör jag inget vidare heller, så jag hoppar nog över det, och inte får jag ut ungarna längre heller;)
Annat var det förr om åren...då var det till att måla kinder o plocka fram kjolar,förkläden och kaffepannor och ge oss ut till vänner o släkt.
En väldigt mysig tid det där......många roliga minnen från påskkärringturer;)

Nu nöjer vi oss med att påska till det här hemma...

Självklart handlas massor med snask, så det räcker både till oss och de kärringar som kommer!

Vippor både ute och inne ska det vara de här dagarna...och några kycklingar o lite annat tjafs:)

Sen brukar vi måla på lite ägg....och givetvis käka lite påskmat.

Tyvärr jobbar Patrik alla dagar i helgen, så det blir inte mycket till påskfirande för våran del...men vi gör så gott vi kan i alla fall:)

Något påskägg brukar jag inte få, har inte hänt på måååånga år....förrän nu!!
TVÅ stycken har jag/vi fått idag!!! ;)
Det första fick vi av Viktors "svärföräldrar"....oh jag blev så glad, skoj med överraskningar!!
Och på förmiddagen fick jag ett telefonsamtal från en representant från Marabou....jag hade vunnit ett stort påskägg med diverse choklad!!
Det var en tävling på coop som jag fyllde i en lapp för ett tag sen...man skulle skriva vilken Marabouprodukt man gillade bäst och skriva en slogan om den.... och tänka sig...JAG vann!!! Haha...löjligt vad glad man kan bli=)
Så nog har vi godis så vi klarar helgen!!!

Nu ska jag försöka lägga in några bilder från min nya telefon.....jag har ju nämligen blivit med smartphone eller vad det kallas....en Samsung galaxy S2.
Allt är väldigt nytt, men redan har jag hunnit fastna på wordfeud=)

Om jag inte ägnar min helg åt bloggande så önskar jag alla en riktigt :



                                    redan nu;)

               

               

               

               

               

               



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0