kväller....

Ja tack...äntligen är den här dan slut!

Har varit en sån där "borttappad" dag för mig idag.
En helt onödig dag, som jag gott klarat mig utan!

Sov rassligt i natt o vaknade av ett väldigt ont huvud massvis med gånger.
Klev upp tidigt för att försöka få det att släppa....
pappa( och kanske en brorson) skulle komma o käka idag, så det gällde att piggna på mig rejält!

Då det gör så här ont vet jag inte vad jag ska göra, hur jag ska göra.
Jag satte mig med ansiktet över en kastrull med ångande vatten för jag tyckte ett tag att det kändes som att det satt i bihålorna( jag dras ju med en förkylning sen flera veckor)....hjälpte icke!
Patrik masserade onda nacken...hjälper lite för stunden, men inte varaktigt!
Jag la mig i ett hett bad....också skönt för stunden för kroppen, men jobbigt att ligga i hett vatten med jättehuvudvärk.
Jag kände mig både svim-,spy- och grinfärdig......

Bara att ringa pappsen och ställa in matbesöket......jag som äntligen lyckats få honom att åka hit =(

Sen har jag tillbringat dagen i sängen under vetekudden.
Tydligen somnade jag emellanåt för timmarna gick.....

Patrik jobbade så tjejerna tittade in i sovrummet och sa att de åkte till köpis o skulle äta där.
Tack o lov att vi har så stora barn så de klarar sig själva när jag ligger så här!

Under seneftermiddagen började det släppa något.... tv:n kunde stå på, jag kunde knappa på telefonen.Det kändes skapligt bara jag höll huvudet still.
Hungrig var jag också.Klockan var 18 och jag hade inte ens käkat frukost!

Men se då kommer mina gohjärtan hem och fixar tacos lagom tills Patrik slutade jobbet!
Det var väldigt skönt, för jag hade legat och tyckt att det var hemst att han skulle behöva fixa mat direkt när han kom hem efter en arbetsdag....men nu löste det sig ju tack vare våra underbara ungar!!

Efter att varit upp o käkat var det åter i säng.

Men jisses vad jobbigt det är att ligga en hel dag!!
Jag kände sen vid 21 att jag var tvungen att kliva upp lite för att klara av en natt i sängen.
Så nu har jag tuillbringat nån timme i soffan istället och hoppas att det ska gå bra att sova nu.

Och imorgon önskar jag att vakna utan huvudvärk!!
Det ska säkert vara bättre i alla fall för jag känner att det vänt!;)

                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0