beslutet är fattat.....

Idag har det varit en rätt skrotig dag, med värk i stort sett hela kroppen, och ett risigt humör.
Och såna här dagar kommer väldigt mycket grubblerier o funderingar....

Det som upptar mycket tankekraft nu för tiden är, som jag vet jag varit inne på förr, ekonomin!

Idag har jag fattat ett väldigt tråkigt beslut, men ett som jag hoppas ska kunna få mig att må lite bättre nu när jag fattat det!
Jag har bestämt (eller insett) att jag inte kommer att åka med till Rhodos i höst.Vi är några tjejer som bestämt att vi skulle ta oss en veckas tjejsemester, och jag har verkligen sett fram mot det....det känns ju som en dröm.

Men nu blir det ingen av den drömmen.....

Jag är bara galet stressad över att varje månad behöva spara pengar....men inte lyckas med den någon månad alls!
Jag har alltid sagt att om jag skulle åka på egen semester så får det inte ta bort något från familjen....och ska jag åka i höst känns det inte som att vi kommer att kunna göra något alls i sommar ens.
Man behöver leva oxå.....måste få göra småsaker utan att ekonomin blir körd.

Som det är nu känner jag att allt vi gör är för mycket.

Jag handlade några tröjor på rea när pengarna kom i mars....det ångrar jag redan när jag inser att det är alldeles för långt kvar till lön och A-kassa.
Idag har tjejerna o jag varit på badhuset med en kompis o hennes döttrar, en sak vi pratat om länge och äntligen hade planerat in tills idag....men innan jag kommer iväg känns det bara fel....kan jag verkligen göra en sån grej just nu??  sen när jag väl kommer iväg, släpper jag liksom de tankarna....det är ändå ingen stor summa (fika är givetvis medpackat hemifrån, så det inte ska handlas något där!)
En annan kompis o jag har länge sagt att vi ska gå på bio, men det måste liksom ske direkt när pengar kommit in, för går det någon dag känns det genast som att det finns för lite kvar till såna nöjen.....så än har det då inte blivit av.

Att när det varje månad är riktigt kärvt blir det bara för mycket att tänka på att få ihop till en utlandsresa...även om det nu blir mycket billigare om bara jag skulle åka istället för hela familjen;)

Istället hoppas jag att vi alla ska kunna göra nåt kul nån gång i sommar....
och att jag ska må lite bättre, vara lite lugnare nu när jag släpper höstens tjejplaner.
Beslutet känns tråkigt, men ändå lugnande!

Och pengar är inte allt....men säga vad man vill - man klarar sig inte utan dem!!

                    


                      
                                    jag har då inte vant mig.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0