bra eller dåligt??

Om jag visste vad som är det bästa......

Idag har jag inte haft någon vidare dag kroppsligt, men det har blivit en bra dag tycker jag ändå.

Jag var ju på behandling igår, och det tar rätt hårt...fast på ett bra sätt....det ska ju kännas att det händer grejer;)

Så i morse var det jobbigt....jag kallar det för tandvärk i kroppen......det molvärker och är j-ligt jobbigt!
Och trött som tusan är jag.Men jag vill ju bra gärna ta kommandot över den här kroppuslingen, så vi styrde kosan mot Valbo som vi redan planerat igår.
Patrik är ledig idag och först skulle det bli träning på gymmet, och sen mot Fjärran höjderbadet för bubbelbad:)
Jag sa att jag hänger med till gymmet och lallar runt lite medan han tränar...för det kändes inte riktigt som att det skulle gå att träna nå vidare idag.

Men på plats och efter en stund på motionscykeln kändes det som att nu jäklar kör jag på!
Cykelturen blev lite längre än vanligt eftersom jag inte vågade ställa mig på crosstrainern idag...den är inte så snäll mot mina knän känner jag, så just idag hoppade jag den.
Sen blev det 20 minuter på löpbandet...och jag joggade 10 av de minutrarna!!!

Jag känner mig stolt....men också lite korkad så här i efterhand.

Kroppen värker!! Aj aj aj.... Och jag är såååå trött!! Pust o stön........
Ändå fick den flera svängar i bubbelpoolen....det borde den väl vara tacksam över!

Jag kan inte låta bli att fundera vad som verkligen är rätt för mig?!?

Det känns inte rätt när det gör så här ont...
men nog sjutton måste det väl vara rätt att träna?!?

Jag kommer nog aldrig att få svar på mina funderingar gällande detta....

- Ta det i din takt
- Gör i lugnt tempo
- Lyssna på kroppen


Men då kan jag ju inte träna som jag vill!!!
Då blir det ju mina promenader för all framtid...och det räcker inte!!
Och just lyssna på kroppen kan jag aldrig göra...då skulle jag ligga i sängen i stort sett varje dag!!

För mig handlar det mer om att visa att jag bestämmer över min kropp.....
men tyvärr segrar den ibland....och då blir jag så irriterad!!

Men som sagt tycker jag ändå att det varit en bra dag.
Maken ledig, träning och bad tillsammans med honom och sen åkte vi runt och kikade på lite bilar på bilfirmor.

Ja jag är nöjd att den här dåliga dan blev så bra:)

.......och jag tror jag ska träna imorgon oxå


             

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0