för långt mellan gångerna....

Det är långt mellan inläggen nu känner jag....
Jag tycker inte att jag har nåt att skriva om, men det har jag säkerligen....men det blir bara inte av.

Jag skulle tex kunnat berätta om de två dagar jag var på Utvecklingscentra förra veckan...
Bra dagar tycker jag.
Ena dagen gjorde jag en kartläggning om yrken jag skulle kunna tänka mig ( det var många det), efter många frågor och mycket funderingar fick man fram en personlig kod, och sen skulle man titta i ett tjockt häfte med en massa yrken (jobbanken) och se vilka yrken just jag skulle passa för.....
det var riktigt spännande och jag fick upp flera av de yrken jag börjat fundera lite på om de kan vara nåt för mig - jag tänker inte gå in mer på det här och nu;)

Andra dagen pratade vi om dolda yrken,och om hur man ska hitta dem.
Helt enkelt vad man ska tänka på när man söker jobb!
80% av alla jobb som är lediga utannonseras aldrig....det är de dolda yrkena....så det gäller att vara alert och göra sig synlig för att få jobb i dag.
Ha massor med kontakter och hela tiden ha en personlig kontakt med företagen/arbetsgivaren....det går inte att skicka in en ansökan och sen sitta o vänta....då får man vänta.
Den dagen kände jag att jag inte riktigt kunde ta till mig....jag är helt enkelt inte där än....jag är inte redo att söka en massa nya heltidsjobb.
Jag är för rädd för att misslyckas och hamna i samma ekorrhjul jag varit i de senaste åren.
Men jag hoppas att de här veckorna på coachingprogrammet ska hjälpa mig att i alla fall våga tro på mig själv igen.....

Jag erkänner att jag mår bra mycket bättre när jag nu är hemma, men visst leder såna tankar till lite skamkänslor oxå...helt klart.
Vi ska jobba o göra rätt för oss!
Många talar ofta om för mig att det är jobbigt att jobba, att man är  slut efter en arbetsdag osv...
Ja, jag vet...jag har oxå jobbat heltid i många år och varit helt slut när jag kommit hem efter en lång arbetsdag och sen skött alla vardagssysslor som hör till.
Och vet ni vad....jag längtar så efter att få känna så igen!!
Det är en frisk känsla....du är slut , men frisk.
Det är lite annat när jag nu är totalt slut efter att tagit en promenad, tvättat o hängt två maskiner tvätt och tagit reda på frukost disken....jag är toknöjd att promenaden blivit av, likaså att jag faktiskt gjort lite nytta ....
men det är svårt att känna sig riktigt nöjd med vad jag gjort....räknas det på riktigt det jag gjort?

Jag tänker på ett av sommarpratarprogrammen jag lyssnade bitvis på i somras...
det var ett program som berörde mig.
SASgubben, Jan Carlsson pratade om sitt liv....som den store företagsmannen han var.
Kanske inte just den biten passade in på mig så bra då men.....
Han pratade om att man skulle vara nöjd med sig själv utifrån var man befann sig just nu!
Att det fanns mycket viktiga bitar i livet för just mig...här och nu.
Att det inte är allt jag presterar som betyder nåt...som är värt att nämnas.

Han berättade om ett möte i livet han haft med nån stor affärsman i världen....
denne hade frågat Jan vad han gör nu för tiden, och Jan tänkte till och drog igång och berättade om sina stora affärsgrejer, o företag hit o dit.
-Nej men Jan Vad gör du egentligen? hade den andre då frågat.
Han fick tänka till igen, och drog sen på lite till om sina företag o styrelseuppdrag o allt...
-Nej men Jan Vad gör du egentligen, vad tycker du om att göra när du inte gör allt det andra?
Jan Carlsson blev lite ställd....han var ju van att gå på om sina affärer han...det var väl ändå det som gjorde honom intressant??
Men han tänkte till och sa väl lite förvånat...- jo men..jag tycker om att gå i skogen.....
Längre hann han inte förrän den andra stora affärsmannen avbröt honom och sa..
- DET låter intressant! Låt oss prata om när du är i skogen!!

Otroligt tycker jag...
kanske kan nåt jag gör också vara intressant??
Jag vet inte...men jag hoppas.
Men jag är beredd på att fortsätta ta alla komentarer som längst in nånstans kommer från oförstående.
Jag har förståelse för att man inte förstår hur jag har det....
för det är inget man i sin vildaste fantasi kan tänka sig...förrän man är här.


Fy vad jag svamlar nu igen....
Tydligen så har jag lite att skriva ändå;)
Tror jag måste bli bättre på att skriva kortare inlägg oftare istället för de här längre röriga;)

Idag har jag i alla fall varit ute på en härlig prommis.....vi har ju ett helt enormt sensommarväder om dagarna nu!!
Jag dras med mycket värk  bådehär och där nu, så jag får verkligen ta mig i kragen för att komma ut...men jag tar en sväng varje dag;)
Nu ska jag köra lite träning här...jag har ju träningsprogram jag ska köra så det är bara att ligga i.

Sen tror jag allt jag tar o kryper ner i ett varmt bad.....

Ni ser...jag gör ju sjutton nytta hela tiden!!
Promenad och bad...det är nyttigt just för mig...här och nu!!

Bjuder på lite bilder från min morgonprommis, och från helgen som gått...vi har haft både småbarn och hund här hemma ♥    
   

                                Härlig sensommarpromenad

                        

       

          

                       

                  

                               Lekparksmys med kusinerna ♥

    

                 


    
               Bobo vill ha godsaker när Matilda fixar tacos;)

    

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Bra skrivet Kia, du såg mycket piggare och gladare ut när vi sågs i förra veckan. Det är du värd och det glädjer mig!

2011-09-05 @ 20:12:22
Postat av: Petra

Bra skrivet Kia, du såg mycket piggare och gladare ut när vi sågs i förra veckan. Det är du värd och det glädjer mig!

2011-09-05 @ 20:13:59
Postat av: kia

Tack för det Petra!

Så kul att stöta på dig=)

Det är bra att det inte syns på mig hur jag mår...för det skulle inte va en kul syn;)

Men ibland är det det som är bland det jobbigaste med den här sjukdomen...just att det inte syns på en.

Såg dessa bra ord som stämmer väldigt bra...

Ett leende betyder inte alltid att du är glad, utan att du är stark nog att le även när det gör ont... ♥



Kram!!

2011-09-06 @ 07:53:55
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0