Motivation

Idag har jag varit på en kanonföreläsning på utvecklingscentra.......
En väldigt bra föreläsare som jag inte stött på i nåt tidigare sammanhang.
Det här var på film...en inspelad föreläsning från Cirkus i Stockholm......jag skulle verkligen vilja lyssna på denna härliga människa live någongång;)
Kjell Enerhall har med väldigt mycket humor inspirerat till att vända negativa tankar till positiva.
Nu ska jag tex bli bättre på att använda ordet VILL istället för MÅSTE....tänk vilken skillnad fast man menar samma sak:)
Fylla på pluskontot, istället för minuskontot.
Mycket var sånt jag redan tänker på....men det är ju alltid så nyttigt med påfyllning!
Ja det var verkligen en dag med massor av inspiration och motivation - tack för det :)

Det är mycket bra jag får gå på de dagarna där på utvecklingcentra....men allt är inte så lätt att ta.
Igår var jag på föreläsning om jobbsök och hur det kan/ska gå till.
Det blev en otroligt jobbig förmiddag mentalt....
Jag kunde sen konstatera att detta var jag inte redo för.
Till saken hör säkert oxå att jag hade en urdålig dag igår, men tänkte att sitta där o lyssna i nån timme det skulle jag klara.
Men i efterhand tror jag det hade varit bättre om jag gått på den föreläsningen en annan,bättre dag.
När jag har värsta värken, och är alldeles slut så är ju självklart oxå psyket sämre.
Det slutade med att tårarna kom när handledaren efter föreläsningen ville prata, just för att han såg att jag såg livrädd ut......
Ja jag är livrädd!
Hur ska detta gå??

Men han försökte lugna mig med att vi ska göra en plan som passar mig.
De andra på föreläsningen var vanliga arbetssökande, som bara letar sysselsättning.
Jag är ju liksom i en liten annan situation...som fått lämna ett arbete bara för att jag inte klarade av det...så tanken att ge mig in i nåt annat skrämmer väldigt.

Och med den positiva känsla jag har efter dagens föreläsning kanske det ordnar sig.
Jag MÅSTE inte klara det här....jag VILL :)


                                          


Kommentarer
Postat av: AnnanLena

Har nästan hamnat i din situation jag också men kom på vad jag VILLE göra. Nu studerar jag specialpedagogik och storm trivs. Bättrar på självförtroendet, lär mig nya saker och värken minskar successivt! Helt otroligt! Det finns ljus i mörkret...



2011-09-07 @ 17:08:35
Postat av: kia

Va kul att höra!!

ja jag är säker på att nånstans finns nåt som passar mig...problemet är att jag inte riktigt vet vad jag vill, men efter lite funderingar o jobb på det ljusnar det säkert;)

ha det gott!

2011-09-08 @ 08:30:02
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0