har rekat läget......

Igår var pappsen o jag på bussresa.....

Vi hade en riktigt mysig dag.
Jag blev väldigt förvånad när vi skulle kliva på bussen här vid Konsum.....trodde vi skulle vara i stort sett ensam, hade nämligen fått vibbar om att dessa resor ofta blev inställda för att det var för få anmälda, men vi var säkert 10-15 personer som stog vid konsum o väntade;)
Det var TVÅ bussar som kom o hämtade oss....så inte var det bristande intresse på just den här resan i alla fall.

Så två bussar rullade vid 7-tiden ner mot Stockholm.
Jag var nog den yngsta på hela resan;)
Det var en tjej till i andra bussen som nog var i min ålder, men annars var nog de flesta i pensionsåldern....men inte stör de mig i alla fall - man får ju inte roligare än man gör sig;)
Och jag hade i alla fall skoj!

Vi rullade till Solvalla för första stopp.....
och nu till det nästan bästa på hela dan!!
Vägen busschauffören valde dit var till stor del just den väg jag ska åka på lördag, som jag gruvat mig så för;)
Jag vet nu var jag ska svänga av E4:an, var jag sen kommer att hamna...och vi var ända till en rondell där det var skyltat till Kungsängen!!
Sen vände bussen om i rondellen o kör upp på E18 (just som Linn o jag ska göra på lördagkväll) , sen kör vi förbi avfarten mot Vällingby....så nu vet jag var jag ska av på lördag!!
Så nu har jag alltså i stort sett vägen klar för mig som jag ska åka på lördag....
sen just att hitta dit vi ska - det får bli ett senare bekymmer=)
Jag var alldeles till mig när jag satt i bussen och fattade att jag fick världens guidning inför helgen.....
och pappa (som är rätt hemma på vägarna i och kring Stockholm) var förvånad över den väg bussen valde...
borde åkt E4:an en bra bit längre tyckte han....men det tyckte inte jag!! =)
Det finns nån mening med allt...så är det bara!

Men så åter till Solvalla....vårt första stopp.
Där var det demonstration av Cloudberrys Ullbäddar.
En himla rolig säljare som pratade hur längesom helst om deras produkter.
De är mjuka,sköna,fina och DYRA!

Skulle inte alls ha något emot att sussa mellan deras Ulltäcke och en mjuk skön Ullmadrass, jag tror absolut att det är kanongrejer som kan hjälpa mig till att inte vakna massor med gånger under natten, som kan hjälpa mig att lindra värken, som andas o är varma när det är kallt och svalkar när det är varmt.... jag vet att han har rätt i sitt snack om att vi måste tänka på oss själv och att hälsan måste få kosta....
MEN!  Hur gärna jag än vill kan jag bara inte köpa en Ullbädd för 11 tusen!!
Sorry...jag får fortsätta sova(faktiskt rätt gott) med mitt syntet täcke och de tillhörande kvalstren;)

Innan vi rullade ut mot Stockholms skärgård fick vi en god lunch på Solvalla....några hästar var det också som travade runt medan vi åt=)

Sen fick vi en guidad tur ut mot i första hand Värmdö.
Det är kul att åka i Stockholm....så mycket bekanta ställen som man egentligen inte alls känner till;)
Innna vi lämnade Värmdö besökte vi Siggesta gård...ett väldigt trevligt ställe med restaurang,butiker, äventyrsgolf,fotbollsgolf bl.a
Sen var det två bilfärjeturer innan vi var i Vaxholm.
Där tog pappa o jag en fika och flanerade runt lite.....dit skulle jag bra gärna göra ett besök en fin sommardag.
Igår var det ingen vidare fart där...men fint.
Jag såg helt klart sommar,sol,båtar och massor med människor för mitt inre där;)

Jag var väldans trött efter dagen, men ändå påfylld med ny energi!

Och jag som sagt till Patrik när de där lapparna om bussresorna kommit med posten att sånt ska vi åka på när vi blir pensionärer...jag har inte ändrat mig!
Snacka om enkla roliga o billiga utflykter....så såna turer ska vi absolut hänga på sen ....
men jag har ju redan tjuvstartat;D

         
  pappa spanar ut över Solvalla....synd att vi inte fick sätta en slant på nån häst;)

          
       

             

                      
                               den häftigaste äventyrsgolfbana jag sett

              

          
                                     på väg över till Vaxholm

         

                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0