pysmysdag

Idag tar jag mig en baravarainnefixalite-dag;)

Efter att varit i farten rätt mycket några dagar den här veckan(absolut inga större utsvävningar..men mycket för mig) tar jag en dag då jag bara är! I alla fall som det känns nu på förmiddagen...skulle det mot förmodan dyka upp nåt är jag inte den som säger nej till lite skoj.

Hittils idag har jag:

* fått iväg tre ungdomar till sitt...men de är ju rätt självgående numer så det största jobbet är att se till att den äldste kliver ur sängen.

* kört igång en maskin tvätt...som nu väntar på att hängas.

* legat i soffan med datorn i knä...just så som jag gör nu.

* ätit frukost o bläddrat i tidningen...det gör jag när lugnet lagt sig här.

* vattnat blommorna på nedervåningen.

Härnäst har jag tänkt mig:

* ligga kvar i soffan med datorn i knät.

* hänga tvätten.

* vattna blommorna även på övervåningen.

* läsa ut boken jag snart är klar med....Karin Gerhardsens "Helgonet" är tyvärr snart slut. 

* fräscha till badrummen lite.

* börja i nästa bok...Jerker Eriksson o Håkan Alexander- Sundqvists "Kråkflickan" väntar.

* kanske ta en svängom med dammsugaren....men bara kanske.

Ikväll ska jag på skolreseträff hemma hos en mamma i Matildas klass...vi är några som tagit på oss att tillhöra skolresegruppen inför den stundande klassresan innan de slutar sexan i vår.
Det krävs ju lite planering.Pengar ska jobbas in av barnen, aktiviteter o boende ska bokas osv.....


Ha det gott i höstrusket!
  

                            



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0