landat i soffan

Idag känns det  verkligen som att jag har hållit igång.....faktiskt lite över min förmåga t.o.m.

Jag har skjutsat ett gäng 6:e klassare till Hemlingby där de skulle ha lite skoj för sig.
Medan jag väntade på dem passade jag på att först ta en rejäl promenad....så fint område där och det är inte ofta jag traskar där, så det var trevligt;)
Sen åkte jag till Fjärran Höjder och simmade en halvtimme...och bäst av allt - njöt i bubbelpoolen!!
Lite bastu blev det oxå innan det var dax att hämta upp ett gäng för hemfärd.
Sen när jag kom hem var jag tokslut...i både kropp o knopp.För mycket motion och på det varm skön bubbel som satte fart på en stel kropp......det blev nog lite too much.
Hade en sjujäkla huvudvärk, och ont i nacken.Jag tog spikmattan och la mig för att vila o läsa en stund....det var inte många sidor jag läste kan jag säga.....zzzzzz!  Jag som aldrig sover på dagtid somnade som en stock!
Åh jisses va skönt det var....men så svårt det är att vakna till liv sen.
Men då jag väl tog mig upp o kvicknade till lite kände jag att den tuppluren verkligen hade behövts...
Det blev mat på bordet idag oxå....även om huvudet inte riktigt var med vilket resulterade i fläskpannkaka utan ägg!!:(  Det blev bara pannkaka av den skulle man kunna säga!!
Jag borde sjutton vara befriad från matlagning såna här dagar när jag inte funkar......det blir mycket tok ska ni veta;)

Direkt efter maten var det bara att dra iväg in till stan igen.....
Vi..eller rättare sagt Linn..är ju inne i gymnasievalsvängen nu, och idag var det friskolorna som hade mässa på Läkerol arena.
Det kan nog vara bra att kika o jämföra med ett öppet sinne nu....finns massor att välja på, och Linn är absolut inte på det klara med vad hon ska gå.
Det känns som hon är mest inne på någon av de kommunala gymnasieskolorna, men det blir nog en hel del besök på öppet hus och informationskvällar den här hösten....spännande=)

När vi kom hem var soffan extra skön .....och den lämnar jag inte förrän jag flyttar till sängen, vilket iofs blir rätt snart känner jag;)

Morgondagen inleds med massage.....jag kan inte tänka mig en bättre start!!

Gonatt gott folk!

Det är nu jag skulle bjudit på lite härliga höstbilder från Hemlingby....men kameran låg kvar hemma så det bidde inga bilder;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0