Höstdag

Idag har jag njutit av hösten.....den underbara årstiden - när den visar sig från den här sidan;)

Minusgrader i morse, då vet man att nu finns det liksom ingen återvändo.....det går mot kallare tider.
Vare sig vi vill eller inte.Och jag har visst bra gärna njutit av sommar o sol ett bra tag till....men det är ju Sverige vi lever i, och faktiskt så är ju just årstiderna nåt jag verkligen gillar med vårt land.
Och en dag som denna, med frisk kylig luft, solen som strålar och naturen full av underbara färger o dofter....då kan jag inte annat än tycka det är härligt.

Imorse kom Bobo, vår hårige fyrbenta vän från Stugsund, till oss för att stanna i två dagar.....det gillar vi;)
Han och jag sällskapade med Matilda när hon gick till skolan och sen tog vi en runda....det går inte i nåt jättetempo när man promenerar med Bobo, men det passar mig utmärkt det med de morgonstela ben jag dras med;)

Efter lite vila gick vi (Bobo och jag) ut på gården för att plocka o göra lite höst bland blommorna.
Det är ju hög tid nu efter de frostnätter vi haft.Men många blommor känns för fina för att slänga på komposten så jag har faktiskt lämnat några stycken...de får stå tills de fryser ihjäl.
Det känns som det var nyss jag höll på att plantera o greja här ute, och nu är det dax att förbereda för vintern....det är ju knappt man hinner njuta av det ena förrän vi ska njuta av det andra;)

Med det väder som har varit idag känns det som att jag absolut vill vara ute så mycket som möjligt, så det har blivit några småpromenader på eftermiddagen oxå....tänk så passande med att vi fick låna hund just idag (skulle inte kännas på riktigt samma sätt att behöva gå ut i regn o rusk).

Äntligen kom jag ihåg att ta kameran med mig ut, det har varit dåligt med det ett tag nu.
Håll till godo....här kommer några bilder från min höstdag:)


              

                                   

              
                             Mina favvisar blommar så himla fint fortfarande, 
                                  så de får stå tills kylan gör slut på dem

                                    

              

              
                               Min absoluta favoritsysselsättning på hösten...
                                                 Prassla i löven :)

                                                  

 


Kommentarer
Postat av: Jane Holmgren

Så vackra höstbilder du har på din sida. Jag har fibro + psoriasisartrit. Såg länken på FBi Positiva gruppen :) Ha en fin kväll/Jane

2011-10-13 @ 15:59:25
Postat av: kia

Tack för att du kikade in o lämnade ett spår efter dig Jane....välkommen åter <3

2011-10-13 @ 18:11:46
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0