gnällspik

Ja idag är en SÅN dag.....
Jag orkar bara inte vara positiv!!!

Jag försöker verkligen..jobbar stenhårt..VARJE DAG..för att inte gnälla.....men nu orkar jag inte mer..inte just idag!

Jag grubblar mycket såna här dagar som ni vet......
funderar på fenomenet facebook tex.....eller alla datakontakter faktiskt.... till och med den här lilla bloggen...    Vad lätt det är att luras!
Jag skulle helt klart kunna lägga ut nåt positivt inlägg....och få massa komentarer och gillningar.
Och jag kan lura mig själv på det viset också...istället för att gräva ner sig i eländet liksom.
Och det är så jag kämpar varje dag....tänk positivt!! var social o skojig!! orka!! helst ska man ju stressa lite också för att riktigt passa in i samhället...men se det vägrar jag! jag har nog med den stress det är att klara varje dag utan sammanbrott!!
Igår skulle jag iväg på ett möte på kvällen...och det är minsann inte ofta.
Och mat skulle vi ha i oss också.....
Ja det räckte för att sammanbrottet skulle vara nära trots att det inte var nån tidspress alls. Jag blir rädd för mig själv..för hela situationen!
Tycker att jag mår rätt skapligt när jag är ensam hemma på dan...sen när de jag längtat efter hela dan kommer hem blir det för mycket! om någon pratar med mig samtidigt som jag gör nåt annat då brinner det i skallen!
Tillslut visste jag knappt vad jag höll på med när jag lagade maten....
men mat fick de här....och jag kom iväg på mötet, tyvärr med en sjujäkla huvudvärk...som blivit tio resor värre till idag..men jag var där...och den leende masken var på! Och jag kan som sagt lura mig själv också...jag tycker det var riktigt skoj att få komma iväg o surra lite med andra människor:)
Men idag däckade jag....hittar inte posiviteten alls.......
Men jag vet att snart är den tillbaka!! Snart orkar jag åtminstone ta på mig masken igen.....så att folk orkar med mig!

För så är det..och det är tex fb bevis för tycker jag......
Du är roligare om du är pigg och glad...det är mycket mer komentarer och gillningar på positiva inlägg än på såna som egentligen skulle behöva komenteras för att ge lite uppmuntran.

Och så länge jag spelar glad är jag liksom med....men då jag visar att det är en dålig dag (läs gnäller!) då är jag inte lika kul.
Men om jag skulle få feber eller bli jäkligt förkyld (vilket jag iofs är men inte skriver om det för det är en baggis) då tror jag att det kan bli mycket krya på dig hälsningar och medkänsla.

Nu vet jag att jag är ute på farlig mark.....många kan säkert bli riktigt irriterad på det här inlägget...och än en gång tycka att jag är en riktgit gnällis som tycker synd om mig själv.
Men det får väl vara så då...det kan jag tyvärr inte göra någonting åt.
Jag skriver för att få ur mig eländet så det kan kännas något bättre sen.
Jag skriver inte för att få massor med komenatrer nästa gång jag beklagar mig....TACK! de undanber jag mig ifrån.Ska jag ha komentarer så ska de inte komma för att någon tror att jag ber om dem...för det gör jag inte!

Jag skickar bara ut en tanke om att det inte alltid är så som orden på bildskärmen säger....
Jag tror inte det finns så många människor som alltid är pigga och glada som fb gör sken av....jag vet att många väljer att bara vara positiv på fb, och det har jag lite svårt att förstå....det är inte JAG. ska jag ha med människor att göra, vilket jag ju har på fb (datakontakter är ju de kontakter jag har mest nu..tyvärr...en tragisk historia i sig - men det tar vi en annan gång) vill jag på nåt vis vara ÄKTA....jag vet inte..jag kanske tänker alldeles galet?!
Tänker tanken mååånga gånger att jag kanske inte borde finnas på fb....kanske inte passar där när jag inte kan spela glad jämt??
Men jag har sånt enormt sällskap av fb alla ensamma dagar så jag blir nog allt kvar;)

Ha en bra fredag alla ni som inte redan lämnat det här dravel-inlägget......
jag lovar att det ska bli bättre snart....

Ikväll väntar årets match i innebandy här i hallen....
Forsbacka tar emot Valbo...derby...hatmatch..ja vi kan nog ge den här matchen många namn;)
Viktor som haft problem med ryggen är med på banan igen....han ska göra ett försök att spela!
Har tränat en dag den här veckan och varit med på en idrottslektion i skolan...och det har gått bra:)
Ikväll möter han flera av de han spelade med i Valbo....så jag fattar att han är sugen att vara med!!
Bara han inte åker på nån smäll så det är kört igen....kan tro att det kommer att va en hård match....vi hoppas domarna kan hålla den på en bra nivå;)

Jag hoppas verkligen vara i bättre form till kvällen...i alla fall så jag orkar ta mig dit o kika!!
Som jag sagt förr....det ska väldigt mycket till innan jag missar barnens idrottande:)

Heja FIK!!

                    




    

        
                 vissa dagar är jobbigare än andra........

 


Kommentarer
Postat av: Marie

Det var väl själva f-n om man inte ska få klaga!!! Om människor skulle ha "möjligheten" att prova vår sjukdom i ett halvår då skulle det vara klaga av... Vi som ständigt bär den med oss får kämpa med den hela tiden. Att ständigt vara positiv och glad är inte heller friskt oavsett vad man "lider" av för sjukdom. Näe, vissa dagar orkar man inte vara glad oxå.. Så är det bara och om FB-vänner inte fixar det, så "screw them".. ;-)

2011-10-28 @ 22:36:55
Postat av: Carina Lindström

Så härligt att du kan få ord på detta j-a elände.

Klaga hur mycket du vill, jag blir iaf glad att se dig ute bland oss andra. ( Även om du inte är fit for fight. ) Så då vet iaf jag att det finns fler som kämpar och vill delta i familjens göromål även om vi egentligen inte orkar. Älskar att läsa din blogg. Gör att jag också orkar kämpa, även om mina problem är långt ifrån dina. Kramisar i massor.

2011-10-29 @ 00:17:25
Postat av: kia

Tack tjejer för era kommentarer.....ja vi är ju många som "sitter i samma båt", tur att vi förstår varandra i alla fall;)

känns toppen Carina om min blogg kan hjälpa nån annan att kämpa på... kraaaam <3

2011-10-29 @ 17:23:12
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0