prioriteringar

Städa städa varje fredag åsså varje jul.....för det tycker jag är kul!

Det där med fredagsstäda roar mig inte nämnvärt....men just den här tiden när det drar sig mot advent känner jag att det är så mysigt att få ha det extra rent o städat när stjärnor o annat ska upp;)

För det första har jag missberäknat det hela kom jag på....jag tänkte att om jag börjar nästa vecka med att sakta o lite i taget beta mig igenom huset har jag två veckor på mig till första advent.....fel av mig- tiden går fortare än jag hinner med;)

Jag tänkte nu att jag skulle kört igång lite uppe.....men hur i hela friden ska det gå till?!?
Orken är ju slut innan jag börjat!
Idag hade det ju passat rätt bra att feja på lite...om det inte vore för ryggen som värker.
Jag gick ut i solen på en lång jobbig men väldigt skön promenad istället, och sen blev det ett hett bad för att mjuka upp kroppen lite;)
Sen har jag liksom gjort nog för idag...om vi inte räknar middagsmaten då, eller kanske nån start av en maskin tvätt - detta nödvändiga onda:)

Det känns lite svårt att i tanken få till adventsstädningen.....
Måste ju planera in det när jag inte har något dagarna efter eftersom jag vet med mig att det är kört ett tag sen.
Städa ett rum....vila tre dagar....städa ett rum....vila tre dagar.....hm  då har nog nästan julen passerat redan när jag är klar.
Och några promenader kan jag knappt njuta av om jag siktar in mig på städningen.....för att orka både promenad och städning är för mig bara en dröm.
Jag sa till Patrik när vi gick idag att jag önskar att en promenad skulle ha samma effekt på mig som på många andra : att man blir piggare av att ta sig ut en runda!
Jag blir helslut jag och det krävs vila efteråt.
Skillnaden mellan promenader och städning är att städar jag så mår jag urkasst i kroppen i flera dagar, men efter en promenad krävs vilan just då...jag blir oftast inte sämre dagen efter:)

Som tur är är jag ju av den sorten som vet att det blir jul även om jag inte städar ihjäl mig...jag tar till mitt knep när det närmar sig : lite Ajax på ett fat bakom soffan så luktar det jul!!
Och jag har ju Patrik som sköter det mesta här hemma...så även den vanliga städningen.
MEN det ÄR en speciell känsla att sitta o mysa med glögg o pepparkaka i ett riktigt städat hus med stakar o stjärnor i fönstren!
Vi får väl se om jag får oanade krafter från nåt håll....juletid brukar kunna ha den effekten på mig =)

                        städa eller promenera?    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0