Hockeyvåldet....

Ikväll har tjejerna,jag och pappa varit på hockey.
Min brorson spelar i Hofors (div 2) och ikväll var det match på Läkerol Arena så vi tänkte passa på att kika;)
Motståndet var lite väl svårt.Det rann iväg lite i första perioden men sen kom Hofors in i matchen något bättre, men de räckte inte till.Men det var skoj att kolla på N en gång, blir sällan nu för tiden, det var mer när han var mindre.Han gjorde en toppenmatch idag tycker faster;)
Jag är iofs "partisk" men han blev utnämd till bäste spelare i Hofors, så jag tycker nog rätt;D

Det som tog bort mycket av glädjen att kolla på match var att vi fick bevittna det omtalade hockeyvåldet på nära håll ikväll:(
I mitten på tredje perioden åker en Hoforsspelare på en galet ful tackling mot sargen....man ser direkt att det gick illa.
Jag kan inte förklara känslan i kroppen när man ser hur smällen tar.....så jä**a otäckt!!
Jag blir kall o varm omvartannat.Alldeles darrig när man ser hur han ligger där avtuppad.Det ropas i högtalarna efter sjukvårdare.De lägger honom i framstupa sidoläge och jag bara känner att hade det varit N som legat där...då hade faster svimmat, det var sjutton nära nu oxå!

Efter ett tag ser vi i alla fall att han rör på sig....tack o lov!
När ambulansen ska lasta in honom reser han sig upp innan han tar plats på båren....ett gott tecken i alla fall!


Men den här debatten om våldet på hockeyrinkarna lär fortsätta......


Kommentarer
Postat av: carola

ska vi ses på köppis någon dag? Bara ta en fika, hålla mig från affärer;( blir en dyr nota efter sjukhuset...betala för att få förvaring



Va gulllig du är Kia, får så mycket skit om bloggaden av vänner och familj

Utan blogg vännere som förstår satt jag inte här, de omkring mig förstår ju inget..

kram

2011-11-25 @ 12:05:32
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0