hemma i soffan

Jag som gillar min soffa skarp känner mig inte riktigt nöjd att ligga här just den här helgen.....

Syrran o jag skulle ha varit ner till Stockholm till våran ex. svägerska och hälsat på, men tyvärr blev hennes pappa sjuk o hamnade på sjukhus så vi ställde in det.
Det är ju sånt som tyvärr händer så jag har full förståelse, och är inte alls besviken på just det som hänt, utan mer på att jag inte fick släppa allt här hemma för en helg....känner att jag är i behov av det;)
Men vi har bara skjutit fram vår helg några veckor...så jag har det ju framför mig;)

Istället fick jag kolla på Viktors innebandymatch igår...och det hade jag ju inget emot!
Det blev tyvärr en start vi helst vill slippa...eller det var tom. före matchstart.
Under uppvärmningen springer två Forsbackakillar ihop, det resulterar i att den "minsta" av de blir knockad av den andras axel under hakan flyger upp i luften o landar sen rakt bakåt...bakhuvudet var det första som som fick ta smällen....riktigt otäckt!!
Efter ett försök att resa sig blev han liggande kvar på plan.....pappa hämtades och ambulans tillkallades.
En kraftig hjärnskakning med minnesförlust var utlåtandet....men han är hemma igen och tycks må efter omständigheterna "rätt okej"....tack och lov!

Sen när matchen väl kunde komma igång fick vi se en väldigt skojig, spännande sammandrabbning som slutade med seger för våra grabbar=)

Idag har jag fått vara barnvakt åt småkusiner till våra barn...det skulle tjejerna fixat själv annars, men som sagt fick jag vara med idag..och det har jag inte heller något emot!
Det var lilltjejen som skulle vara här, men under eftermiddagen blev också hennes storebror som var hos farfar kusinsugen så då kom han oxå.
En mysig dag...men jisses vad trött jag blir...fast det går hur bra som helst att ha de!
Det är ju än en gång bara att acceptera den situation jag nu är i och gilla läget....och det går ju an att ta slut så här när det bara är nån gång ibland.....det är helt klart värt det ♥

Men jag tänker tanken att jag skulle fått fibromyalgin mycket tidigare....då hade jag inte haft mina tre ungar...det är jag säker på.Det hade aldrig funnits kraft o förmåga till det då....hemska tanke!!
Men tack o lov så har jag ju nu min tre ungar som jag är så nöjd med...inga fler planeras så jag behöver inte välja bort nåt=)

Imorgon är det alla FARSors dag!!
Vi ska fira den bästa av de alla...nämligen mina barns pappa innan han ska iväg o jobba imorgon.
Sen drar jag upp till Lingbo till min egen, som inte heller går av för hackor;)
Alltså även imorgon ska jag göra nåt jag inte skulle gjort om jag varit i Stockholm....men som jag absolut inte har något emot:)

Alltså...summa sumarum den här helgen...jag hade gärna varit borta, men har inget direkt emot att vara hemma:) 

              
                                 
                                  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0