förslappad

När barnen var små läste vi väldigt mycket böcker.En av favoriterna var om pappan som växte fast på en stol.......

Snart är det jag som har samma problem, eller mina blir nog en aning värre!?
Jag tillbringar nämligen så mycket tid i soffan så snart sitter den nog fast längst med hela min baksida....så snart traskar jag runt med en stor, lång soffa med både hörndel och divan, på ryggen =o

Nej men allvarligt....det är inte kul att vara hemma dag ut och dag in:(
Igår kom jag på mig själv med att ha tittat på TV shop en halvtimme, utan att ens tänkt på vad jag kikar på!

Värre kanske det känns för att jag inte har nå vidare dagar nu heller....
sjukkänslan gnager i kroppen, klen så fort jag gör något...och då är det så lätt att stanna i soffan med datorn på magen och fjärrkontrollen bredvid mig.
Men som vanligt är den bästa lösningen för mig att faktiskt hålla igång lite lagom.

Idag har jag bestämt mig för att inte fastna i soffan (och ändå ligger jag här nu).

Men det ska bli matinköp på den rörigaste affären i närheten idag....de bygger ju nämligen om där vi brukar handla, så man springer varv på varv och bara letar efter det man ska ha...urjobbigt!
Vi har styrt kosan till en butik västerut istället nån gång nu....men idag blir det till att virra runt o leta varor, för självscanningen vinner!
En väldigt bra uppfinning som någon smart rackare kommit på!!
Varje gång vi går och handlar tittar jag på de som inte använder självscanningen och undrar varför man inte gör det?! Det jag har svårast för vid storhandlingar är köerna och packningen efteråt....när det ligger ett berg av varor på bandet och jag inte vet hur jag ska orka få ner det i kassarna.Det slipper jag ju med scanningen....packat och klart!! =)

Så idag blir det förhoppningsvis lite fart på mig....har börjat knåpa ihop matlista, och inköpslista.
Funderar på om jag ska ta en prommis innan jag kör igång....men det är svårt det där!
Finns det krafter kvar till att handla om jag tagit en promenad??
Det måste ju tas lite risker här i livet har jag hört så jag ska nog ta en runda i Forsbackas vackra omgivning innan jag tar många rundor bland hyllorna på Coop:)


                                           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0