hjälp vilken röra......

Det är den här stunden jag bävat lite för....

Sovrumsrusten har tagit fart...
Och jag har så svårt att klara när det blir för rörigt nu för tiden.....jag är absolut inte pedant eller så,
men mår helt enkelt inte bra av kaos!

Har märkt att Patrik varit sugen att köra igång ett tag nu...o vi har ju planerat att rusta sovrummet...
go for it........Nu kör vi!!

Och kul blir det ju när det är klart!!!

Jag inledde det hela lite igår med att plocka med böcker på hyllorna och sen rota i två lådor fulla med....
bara skräp...känns det som!
Men hjälp vad ont i armarna jag får av plockande...inget för mig det!
Det var ingen vidare dag/kväll igår....

Idag har Patrik tömt rummet...förutom garderoberna som står kvar...vi lär tömma de imorgon.
Så nu är det rörigare än rörigast i vardagsrummet...och hallen...och köket!!
Men tomt i sovrummet;)

Fattar ni att jag känner mig stressad??
Sovrummet är ju min borg det...där kurar jag när jag inte orkar med det runt omkring.
Eller så ligger jag o slappar i soffan....
men inte heller där går det särskilt bra att finna ro nu..om jag säger så;)

Men imorgon är Patrik ledig o då kör jobbet igång...på riktigt!!
Får se om vi hinner iväg o kika på nån tapet oxå...ska va en fondvägg bakom sängen.
Då kan jag inte låta bli att tänka på Solsidan...när Mickan( eller vad heter hon?) säger att "Fondvägg är lite 80-tal det" =))

Och mitt i all röra igår pajar tvättmaskinen oxå:(
Och regn o rusk var det...så Patrik var en aning blöt o skitig när han kom hemcyklande.
Tvätthögen blev snart tvätthögar!!
Blöt tvätt och skitig tvätt i drivor!!

Inte långt kvar till att den trötta griniga frun i huset skulle få ett sammanbrott då kan jag lova......

Imorse tyckte jag bara att allt här blev värre o värre.....det blir ju lätt det när man håller på.

Men så ringde en gammal kompis...nåja hon är inte gammal på det viset, t.o.m. yngre än mig=))...och tänkte svänga in o hälsa på en sväng!!
Tänk...det är just sånt jag behöver när jag mår skrutt!!
Ibland tror jag att folk är rädd att störa om man inte mår riktigt bra.
Men för mig är det helt klart den bästa medicinen=))

Lite fika o prat...o lite studsmatta för småtjejerna ♥

Och som att inte det skulle vara nog med glädjeämnen den här dan
så kom en räddande ängel och hjälpte oss med tvättmaskinen!!!
Så nu kan jag i alla fall jobba mig igenom tvätthögarna!!
En tung sten som föll där kan jag lova.......

Nu har jag varit o badat i mitt varma sköna vatten; och tycker att jag klarar röran här hemma något bättre:)

Men ikväll ska det ändå inte sittas i nån soffa o slappa.....
Vårruset ikväll =))
Jag hoppas det ska bli en angenäm promenad...att kroppen vill vara med lika mycket som jag;)
Och att vädergudarna är med oss...
Det blir ju liksom mycket trevligare då, med både promenaden och picknicken efteråt=)

Nu väntar lite mat...sen är jag redo för en trevlig runda runt stan=))

Puss och kram...ses på stan=)


              
                                          
              
                                             
              

              
                             Hellre lite skit i hörnen...än ett rent helvete!!

              
                                       Jobbar på...å högen minskar!




                                        


     Jag tror jag måste haft en extra bra dag när jag fick för mig
     att vara med på Vårruset :-S
     Men det blir nog kul det=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0