helgen som gått.....

Så har årets GD/GIF olympiad avverkats!

Jag tycker det låter som att många tycker att den här helgen är väldigt dryg....
nåt man liksom bara ska genomlida.
Jag gillar GD/GIF!!
Jag tycker det är härligt att se alla ungar som med glädje tar sig an de olika grenarna=)

Inmarschen när alla klasser tågar in är helt enorm...om något långdragen ibland...
men det är ju bara för att det är så många klasser....kommer inte ihåg antalet nu...kan det varit typ 159 tro?

Sen står alla klasserna där på innerplan under invigningen och bara väntar på att få köra igång!
Jag lär dock erkänna att just invigningen är den del av dagen jag tycker är lite trist......
Men det är då man går in på matsäcken för första gången på dan.....;)

Sen hoppas det längd, stöts kula, springs 60 m och springs 600 m.
Och resultaten är rätt oviktiga....i alla fall för de allra flesta.
I GD/GIF gör man sitt bästa och har kul!!

Vi hade väldigt tur med vädret måste jag säga.....
Molnigt, riktigt svarta moln stundvis, men inget regn på oss!
Det var riktigt "klä av och klä på väder", solen kom o då var det jättevarmt så jackan åkte av...åsså försvann den och då oxå värmen..bara att ta på jackan en stund igen;)
Idag hade vår klass bara längdhoppet, så vi var bara in o vände nästan;)
Det blåste som sjutton, så det var skönt att vi inte skulle vara där hela dan!
Även om det är skoj, så tar dagarna väldigt på krafterna.....
var supertrött igår när vi kom hem!

MORSDAG!!
Som många andra mammor har jag blivit firad i dag på morsdag.
Fika på säng och paket av Patrik o tjejerna imorse ♥ 
Sonen han tyckte det var väldigt onödigt att gå upp i "skaplig tid" en söndag, så han sussade vidare han...
- Det är det ju morsdag hela dan, sa han...och det har han ju aldeles rätt i;)
Och firad av honom blev jag också!!
Han hade för första gången handlat present till lilla mamma bara från honom ♥
(kan nog tänka mig att hans goa flickvän påverkat honom positivt där, när de var på köpis;) )

Jag hade önskat att vi hunnit med Lingbo idag för att "hälsa på" mamma i minneslunden en stund,
men det fick vi inte till idag.
Har varit upp till minneslunden här i Forsbacka istället.
Plockade en blombukett och satte där....nog tror jag mamma finns där med....hon är där jag är ju;)
Och vi har en väldigt vacker minneslund här med....

Nu håller jag på att förbereda lite inför morgondagen...
då drar jag och en kompis iväg på Ålandskryssning!!!
Birka paradise....here we come=))
Ska verkligen bli kul att komma iväg en sväng.
Bara att kliva på bussen o sitta o surra känns toppen!
Sen väntar smörgåsbord när båten lägger ut från Stockholm...mums!
Bubbelpoolerna väntar på oss till tisdagens återresa=)
Ja...härliga dagar hoppas jag på!!


              

              

                 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni får det bra till havs!

2011-05-30 @ 12:31:21
Postat av: Annso

Jag gillar också GD/GIF=).

Det bästa med att ha sina kära i minneslund är ju just det att man kan tända ett ljus där man är. Vi brukar tända här i Forsbacka och i Ängersjö fastän min lilla mamma ligger i Valbo. Jag tänder ganska ofta ett vanligt ljus för henne här hemma också för den delen. Jag tror som dig att de finns hos oss vart vi än är=)

2011-06-07 @ 16:24:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0