sol tack!

Ingen vidare bloggare jag......
Längesen nu!

Just nu känner jag mig less....
Ont och trött och på allmänt dåligt humör:(

Det känns som det skulle behövas lite skojsigheter för att lätta upp sinnesstämningen lite.

Men det är lite dåligt med spontanskoj.....

Jag har min älskade familj, och vi gör visst roliga saker som får mig att må bra.

Men det känns som att jag saknar det att liksom spontant hitta på roliga saker med kompisar...
små, enkla, lättsamma saker.
jag menar inte alls stora fester och sånt....sånt dyker upp emellanåt och är jättekul....
utan jag menar just bara att träffas och surra, eller kanske bara åka o kika på nåt skoj eller ta en fika.

Men som jag varit inne på tidigare har min vänkrets på nåt trist vis minimerats sen jag blivit rasslig.
Jag har visst vänner....men inte på det viset jag känner att jag skulle behöva nu.

Jag vet att det ligger på mig också att komma med förslag och höra av mig....
Och det är väl där mycket brister nu...att jag inte riktigt klarar det.
Jag behöver mer nån som drar ut mig på skoj.
 
Men jag försöker jobba på det....;)

Igår var en riktig skitdag.....humöret i botten o värken på topp:(
Men då lurade jag hit en kompis en stund.....
lite vin och en massa prat är aldrig fel ♥

Nu låter det som jag säger att de vänner jag har inte duger....men så menar jag inte!!

Som vanligt kan jag inte förklara.....det är tydligen nåt som hör fibron till....allt ska va så flummigt så det inte går att förklara!

Men de vänner jag har är bra..,men lätträknade!!


Annars rullar dagarna på...

* jag har varit de sista två uppföljningsdagarna, sen smärtkursen för ett år sen,
   på rehab i Sandviken.
   Det känns lite trist att de nu släpper greppet om oss....
   har varit en trygghet att ha teamet bakom sig.

* jag har en hel del som ligger över mig trots att jag bara är hemma...
   eller på grund av det kanske.
   det är papper som ska in till A-kassan, arbetsgivarintyg som ska fixas och läkarintyg
   som ska in till arbetsförmedlingen.....
   jag säger bara - hatar allt vad papper heter!!


* våran älskade son är på semester utan mammsen o pappsen för första gången!
   Spanien drygt en vecka med flickvännen o hennes familj!
   Jag tror inte att han längtar efter oss speciellt om jag ska vara ärlig:)
   ....men det gör vi efter honom ♥

* Jag försöker ta mig ut på mina promenader trots att det känns motigt....
   det gör gott både för humör och kropp!

* Mycket kortspel blir det här hemma:)

* Och jag har startat på en ny Marie Jungstedtbok.....
   lika bra som vanligt så snart är den färdigläst:)

Nu vill jag ha solen tillbaka!!
jag skyller som vanligt mycket av mitt mående på väderväxlingarna.
Så om det bara kunde bli en växling till nu....den till sol & värme....så kankse jag kan bli nöjd:)


              

                 vi passade såklart på att mysa lite inann han for till Spanien........


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0