skilda liv

Säger bara...vilken skillnad det är att fixa dagarna nu mot för i vintras/våras...och tiden före det.

Nu har jag haft några sämre dagar igen...bara för att jag tog mig an städningen häromdagen.
Jag vet ju att det oftast blir så, men det var sååå skitigt här, och jag mår ju himla bra på ett sätt när jag vet att jag städat.
Det känns dessutom något galet att lämna städningen åt Patrik som jobbar om dagarna, och sen sliter med altanen då han jobbat klart.
Jag är ju bara hemma.....(vet att jag inte får tänka så - men får är snälla djur det).

Men värken kommer direkt...eller snarare medan jag håller på.

Men, som sagt, det är så mycket lättare att klara dagarna när jag inte behöver göra nåt speciellt alls.....jag har tillbringat dessa dagar liggande på olika stränder och bara känt värmen göra gott i kroppen;)

Jag tar det lugnt på mornarna...tar mig ut på en prommis fast det känns motigt, och sen gör det jag känner för...det jag fixar!
Jag har inte behövt ringa någonstans och säga att jag inte fixar det ena eller det andra.
Jag tror inte ens att de jag träffat märkt att jag haft mina dagar....förutom då de här hemma som får ta del av mtt humör när orken tryter!

Jag brottas ju med underliga tankar nu om hur jag kan må bättre när jag vet att jag blir arbetslös....
men det här är förklaringen - jag mår sååå mycket bättre av att slippa all stress över vad jag ska klara...och oftast inte klarat!

Jag tänker fortsätta njuta av mitt nya liv...... jag kan t.o.m känna att det här är livskvalité!!
Jag har ju alltid varit oerhört tacksam över att jag har min underbara familj, och vi har gjort mycket skoj tillsammans även de här sämre åren....men jag har ändå ofta saknat just livskvalité!
Allt har kretsat till besvikelse och nederlag.....det har ofta varit svårt att tänka på allt bra jag har då.

Men nu känner jag att även mitt liv är ett bra liv;)

Jag bjuder på några bilder på vad som fått mig att må gott även de dagar då kroppen inte varit "snäll" ;)


              

              

              

              


Och nu ska vi ge oss på nåt som jag vet att kroppen inte riktigt är med på....;)
men jag brukar alltid försöka bestämma att det är jag har som har kommandot...
Det är jag som bestämmer och sen får den här eländiga kroppen bara hänga på...så gott den kan;)

Och även om det kommer surt efter så kan många saker vara värda svedan o värken=)
Det finns inget bättre än att göra det man har skoj av...och det tänker jag göra!!

"Att ta medicin är inte roligt...men att ha roligt är medicin"

Ett väldigt sant citat...stulet från en fb-väns blogg=)

Förövrigt en vän som inspirerar mig till att tänka possitivt o göra det bästa av allt!!!
En ruggigt stark tjej!!
Gör ett besök hos henne vetjá=)

www.anzofie.blogg.se

Det kommer rapport från vårt äventyr senare.....

Kramiz ♥

Kommentarer
Postat av: Ansofie

Härligt att höra gumman! Förstår att det måste vara tungt ibland!! Det jobbigast är ju när det är "natt svart" att förska vända det till något possitivt just då, när man behöver det som MEST!!



Försök att "ladda på batteriet" ordentligt nu när vi har så fina dagar <3!



Önskar dej en riktigt bra sommar men mycket sool och värme =)!!



Tack för fina ord, det värmer <3 =)!



Kram till dej!

2011-07-07 @ 22:06:53
Postat av: Nina

Klart Kia ska ha ett växthus.....det är balsam för såväl kropp som själ att påta där och även gommen får sitt när det är skördetid!

2011-07-08 @ 08:49:35
URL: http://noteratavnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0