Roadtrip

Jag passar på att slänga in ett blogginlägg från lånad dator.....
våran tycks ha "gett upp" alldeles nu :(
Tack o lov har jag varit duktig med att lägga över bilder på usb senaste tiden....men korten från Linns födelsedag är borta(om vi inte får fart på maskinen vill säga..), och tyvärr har jag inte bloggat om hennes dag heller...annars är ju det en reserv att ha bilderna på bloggen - då finns de ju kvar ;)

Men idag har det blivit en del nya bilder tagna....
jag har varit ute på  roadtrip med en kompis!!
Vi drog iväg ut mot Bönan och sen blev det besök både här och där;) 
Bönan, Harkskär,Utvalnäs,Engesberg och Engeltofta......fina ställen vid gävles kust.
Ställen som jag hört namnen på, men inte alls varit särskilt säker på var de legat....men nu vet jag ;)
Blåsigt som sjutton idag, men en toppendag att göra sån här utflykt på:)

Ännu en sån här grej som jag lever ett tag på;)
Bara att komma iväg själv en stund är mycket värt för mig....men det visste ni ju redan;)
Vi kikade in lite på ställen vi passerade, tog en fika på Engesbergs herrgård och fotade allt möjligt.
Men det bästa av allt....det surrades en hel del - och som ni vet ....DET gillar jag ;D

Jag tog spikmattan och la mig i sängen med en bok när jag kom hem.....mitt nackonda kommer ju liksom med blåsten...som ett brev på posten (eller som ett mail i inboxen kanske det är nu för tiden?!...)

Men sen ville sonen in till stan för att hämta en telefon han haft på lagning.....så jag hängde med honom,
och inte blev nacken bättre av det..och inte blev det mindre blåsigt!!
När vi checkat ut från parkeringshuset smäller det till i sidorutan när jag ska ha upp den!!
Sen hade vi bara en liten flik av rutan uppe....och inget mer funkade....det knäpper o knakar när jag försöker köra den upp eller ner. Den tycks vara helt ur spår =o
Så Gävle - Forsbacka med öppen ruta - inget för mig!!
Sonen offrade sin tröja som lindades runt min nacke istället...men det hjälpte föga kan jag säga.
Så nu håller jag bara tummarna att det ska kännas ok imorgon trots denna blåsdag!

Om det är en sämre dag imorgon så kan jag ändå gotta mig åt att jag haft en sån mysig dag idag =)



              

              

                       

              

              
        I Harkskär välkomnades man av ett väldigt fint arrangemang vid vändplatsen i byn!
                                        -Han är väldigt duktig Rune! 
                 (citat från en man som cyklade förbi och såg att vi var imponerade)
                                Och Ja! vi håller med...han är duktig Rune =)

                                   

              

                        

              
                Ett litet loppisfynd blev det oxå, från en liten,liten loppis i Harkskär;)

                                                                
                                       
           


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Godmorgon, allt bra ?:)

- alexandra

2011-07-30 @ 12:19:10
URL: http://allysandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0