Odlingarna

Idag har vi skördat här hemma=)
Gurkan
har kommit kanonfort på slutet, och idag tyckte vi det var dax att provsmaka - och den var riktigt,riktigt god!!

Det känns skoj att ha lite egetodlat att plocka.

Jag är ju inte någon trädgårdsmänniska i den bemärkelsen att jag vill hålla på och plantera o sen rensa o greja.
Jag vill ha mycket blommor men inga land - krukor lite här o där passar mig perfekt

Inne på vår inglasade altan kan man inte ha så mycket blommor för att det är så varmt, därför tänkte jag testa gurka där i år.....och det har gått toppen hittills;)

Och när jag fyllde fick jag två plantor som ska bli Kapkrusbär....som jag inte hade en aning om vad det var när jag fick dem;)
Men Physalis vet jag vad det är...och det är visst samma sak ;D

Sallad har jag också sått.....sent om sider pillade jag ner en massa frön i två blomlådor.
Det var när vi hade varit till pappa en sväng och plockat sallad som ungarna gillar skarpt.
Jag tänkte att det var väl strunt de samma om vi får vänta lite på våran ...den kommer ju till slut i alla fall.
Och den är på gång, så sen blir det till att käka sallad för glatta livet:)

Kul är det ju det här att leka lite trädgårdsmästare.....utan att rensa tråkigt ogräs!

Jag började t.o.m säga till Patrik att det skulle vara skoj med ett litet växthus:)
Tänk vad fint man kan ha där med en massa krukor med både det ena och det andra i
....och sen en massa ljus på höstkanten!!

Men det kanske räcker för mig med den lilla skala jag nu startat i....
men man ska aldrig säga aldrig=)

              

              
                            Det går så fort så man nästan kan se de växa;)

              
                                                     Och god var den!

              
                                       Sen hoppas jag på goda physalis.

              
                                                Massor med sallad!

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja, skaffa växthus vettja...det är jättekul och går alldeles utmärkt att plantera i krukor även där!

Finfina gurkor hörru =)

2011-07-06 @ 07:22:37
URL: http://noteratavnina.blogg.se/
Postat av: Anita V

Om jag ändå kunde lyckas med att driva upp ätbara växter. :( Min gräns går vid jordgubbar, persilja och gräslök. Annat verkar inte vilja trivas hos mig.

2011-07-09 @ 05:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0