värsta på länge

Efter två dagar med huvudvärk blev det idag helt kört=(

Måndag eftermiddag fick jag en dryg huvudvärk.
Jag plastade nån bok sen fick jag pausa.
Efter jobbet hade jag bestämt träff med min kusin för en fika på Café Madame....
nog kände jag lite för att åka hem till sängen istället...
men lite fika kan ju vara rena medecinen - och jag tyckte allt att det kändes skapligt sen när jag kom hem.
Igår morse kändes det också rätt hyfsat...
men lika som dan före kom huvudvärken vid lunchdax ungefär.
Så igår var jag inte alls pigg när jag kom hem...
det blev ryggläge med spikmattan, sen ett hett bad
- men tyvärr utan resultat så det blev en jobbig kväll.

Men tyvärr inget alls om jag jämför med hur den här dagen blev...

Jag kände direkt i morse att det var illa, så det var bara att ringa de samtal som behövs för att sjukanmäla mig.
Jag höll mig uppe en stund tills barnen var på gång till skolorna....

sen blev det bara värre än värst
=(

Jag blir som helt väck i skallen och bortdomnad i hela vänstra ansiktshalvan...
käkarna värker så jag masserar inne i munnen för att smärtan ev ska släppa något.
Ögonen vill jag trycka ut ur skallen för det gör så ont...
Jag försöker bädda in huvudet i spikmattan och vetekudden.
Hela skallen är sååå öm.
Patrik försöker hjälpa mig med lite huvudmassage....skönt men bara för stunden.
Strax efter lunch vet jag knappt vart jag ska ta vägen....
Tårarna rinner bara av att det gör så jä**a ont....
Jag vet att det kommer att släppa, men blir ändå på något vis rädd för den enorma smärtan.
Jag mår illa...och vet inte om det beror på värken eller hunger.
Kan inte resa  mig ur sängen, men känner att jag måste få något i mig.
Tack o lov att patrik hade ledig dag idag....får lunch serverad och petar i mig lite liggande till sängs.
Sen ger sig Patrik på masserandet igen...nu vid ett problemområde vid ett skulderblad...
sitter alltid nå´t där!
Så även nu!

Äntligen känner jag att det klarnar lite i skallen...i alla fall medan jag får massage.

Sen..efter den omgången släpper faktiskt det värsta - tack o lov!

Jag har nu förflyttat mig ut till soffan...
fortfarande jordens skallevärk -
men den går ändå inte att jämföra med hur det varit.

Hoppas nu att jag ska vara på banan i morgon igen, för då väntar möte på jobbet.

Undrar hur jag ska svamla då?
Brukar alltid ha några dagar efter såna här "attacker" som jag är lite flummig...på ett underligt sätt väck i huvudet (mer än vanligt...)
Blir väldigt slut helt och hållet - det tar på krafterna!

Än en gång grubblar jag på hur jag ska göra för att handla rätt....
Hur hade det här blivit om jag lyssnat bättre på kroppen när huvudvärken kom?
Hade jag sluppit den här vidriga dagen då?

Men nu är det förhoppningsvis på väg att försvinna...för den här gången.

Imorgon är en annan dag.....





Kommentarer
Postat av: carola

åh fy så jobbigt kia.

Kan inte ens tänka mig in i den smärtan, måste vara fruktansvärt.

Skulle bli jätterädd jag.



Hur har du det på dagarna, jobbar du?

Tänkte om bara du och jag skulle ses, ta en fika..Se hur ni har det.

kram och var rädd om dig

2011-01-13 @ 08:41:53
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Anita V

Jag har gått kurs i helkroppsmassage, hur hårt behöver du bli masserad? Kanske kan jag hjälpa dig men ska du masseras väldigt hårt för att få lättnad kommer jag inte orka så länge. Kram tjejen.

2011-01-13 @ 08:58:40
URL: http://mrsgreen73.wordpress.com/
Postat av: kia

jag jobbar Carola...eller rättare sagt ska jobba, men är mycket hemma=(

men det finns såna dagar när jag är hemma som ett litet fikasällskap kan vara just vad som behövs - vi kan väl höras av nån sån dag? skulle va supermysigt!

Anita- det krävs rätt hårda tag för att komma åt det onda....men jag älskar all slags massage!! =)

2011-01-13 @ 13:16:37
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0