varför försöker jag ens?

Nu tog det stopp....tvärstopp!

Jag fattar inte ens varför jag försöker...gång efter gång.

Vad det nu handlar om är bortplockning av julen....
Tänkte köra igång lite igår, men efter att vara totalt slut efter att fixat lunch till barnen insåg jag att det inte var någon idé=(

Idag känner jag att jag verkligen borde....
vet ju att krafterna knappast finns mer när jag börjar jobba igen!

Vi hjälpts åt att plocka ihop allt o samla det på ett ställe.....
vilket leder till totalt kaos i köket...och vardagsrummet!

Sen åker Patrik o jobbar, och jag är kvar i röran.
Packar i lite i en låda, tar ner en gardin....sen är de få krafter jag hade när jag började som bortblåsta!

Och när jag mår så här är det så svårt att tänka klart...
jag blir bara så irriterad på att aldrig klara de minsta vardagssysslor!!

Det är såna här saker som får mig att hamna långt ner mot botten...igen!
Grubblerierna kommer som ett brev på posten.

Hur ska jag klarar jobbet när det nu kör igång igen?
Har verkligen njutit av ledigheten....
men bra har jag inte mått.
Haft en feberkänsla i kroppen länge nu igen...
allt jag gör, känns som jag gör med  feber i kroppen.
Darrigt, knäsvagt, svettigt och ont i kroppen!

Men när jag vaknat de här dagarna har jag legat och tagit det lugnt...
och sen klivit upp och tagit det lugnt.

Dagarna med handboll klarade jag på ren envishet....
men det går bara nån dag, sen kommer bakslaget.
Det är ju det bakslaget jag jobbar med nu...det vet jag.
Om någon dag känns det förhoppningsvis något bättre igen

Samtidigt vet jag att städar jag bort julen idag, mår jag definitivt inte bättre imorgon.
Så än en gång kommer funderingarna.....
är det meningen att jag inte ska göra någonting hemma,
utan lägga all kraft på att klarar jobbet?!
Kul liv?? NÄ!

Men nu ligger jag här med totalkaos både i huvudet och i hemmet
....och orkar inte ett skit!
Panik när jag tänker på att det väl ska ätas här hemma idag också...
bara den simpla syssslan matlagning tar musten ur mig!

Och hur mår mina barn egentligen..mitt i det här?
De kommer verkligen i kläm...

Förbannar också det här vädret....klarar inte de här väderväxlingarna=(
Ge mig 6-7 grader minus och sol tack!

Det känns som det här blir en riktigt skojig söndag, men andra ord...eller inte.

Har tänkt ta mig upp i hallen och kolla på innebandy idag....det hoppas jag fortfarande på;)


Jag får nog be om ursäkt för det här negativa inlägget....
men jag måste försöka få ur mig lite....annars skulle jag aldrig orka ens en endaste dag till.




Kommentarer
Postat av: AnnaCarin

här kommmer kramar i massor Kia, hoppas de kan värma dig lite i alla fall! <3 <3 <3 <3 <3

2011-01-09 @ 12:33:21
Postat av: sara

Här kommer det massvis med kramar med, hoppas att du mår bättre snart <3<3<3

2011-01-09 @ 12:58:31
URL: http://smulansexi.blogg.se/
Postat av: Mia

Kramar från mig med!!!

Mia

2011-01-09 @ 16:43:51
URL: http://sommarblommorpaskottis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0