somliga går med trasiga skor

Nä vad är det här för väder??!!

Jag ...precis hela jag ...har så svårt för det här plaskvädret.

Idag har just mina fötter haft det extra tufft......

Direkt när jag klev ur bilen imorse när jag kom fram till jobbet höll jag på att drunkna...eller i alla fall ta mig vatten över huvudet...
nåja...hur som helst klev jag direkt i en superdjup vattenpöl!
Och alla vet ju att råkar man kliva i en vattenpöl där botten är bara blankis,
så gäller det att inte försöka skynda sig därifrån..
om man inte vill ligga o simma sekunden efter...
utan lugnt o fint försöka tassa därifrån medan vattnet sipprar in i skorna.

Jag tänkte inte så mycket på att jag blev blöt om fötterna efter den pölpromenaden....
men senare när jag kände att jag "tog in vatten" bara jag steg utanför dörren kollade jag under skorna...
båda skorna toktrasiga under....hål rätt in till stackars fötterna!

Inget jag märkt av så länge det varit fruset ute!

Så nu får det lova att frysa på igen så jag slipper köpa nya skor!!
Men det ska ju bli kallt imorgon så det ordnar sig nog =)

*     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *     *


Förövrigt kan sägas om denna dag, att den har varit lååång!

Gillar skarpt att jag avklarat en jobbdag igen...blev ju lite si o så med det förra veckan.
Men idag var jag på plats igen....tyvärr fortfarande sällskapandes med min efterhängsna skallevärken, men ändock på plats!
Vi har ändrat upplägget för mina dagar lite - jag får friskvård varje dag!
Så tiden med bokplastandet blir lite kortare...
Det tackar jag för =)

Idag när jag slutade hade jag lovat Linn att hämta henne nere på biblioteket på stan, och det tog sin lilla tid,
och så slutade Viktor tio i fem så vi hämtade upp honom ....
Lätt stressad när vi klockan 17 åker från stan,
och jag vet att det ska fixas middag snabbt som ögat när vi kommer hem...
klockan 18 skulle jag sitta bänkad i skolan på föräldramöte...
och mat måste vi ha i oss före - annars skulle jag inte varit nådig att tas med ;)

Och inga ideér om vad som skulle ätas...som vanligt!

Tänk vad snabbmatsrestaurangen alldeles invid riksväg 80 kan kännas lockande...
och ack så jobbigt när plånboken är så tom så det dammar i den...som vanligt!

Vad skulle jag göra utan mina barn
??
Linn öppnade börsen och såg till att mamman och syskonen fick mat i sig idag också ♥
Nej då...så illa är det inte så att hon behöver bjuda oss....
men ett litet lån satt bra =)

Så hemma vid halv sex med två bruna påsar middag.

Klockan sex klev jag mätt och belåten in i Matildas klassrum för möte....Yes, jag klarade det!

Att mötet som var annonserat att hålla på till 20.00,
slutade klockan 19 gjorde absolut ingenting kan jag lova!!

Nu zappar vi mellan idrottsgalan och handbollsmatchen.....

ha en bra kväll mina vänner!

Och vet ni vad??
Jag behöver inte hämta Patrik när han slutar klockan 23 idag :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0