våren känns vääääldigt avlägsen.....

Herrejissenes vilket väder....

Fy va jag ogillar blåst...allra helst med en massa snö som yr runt!

Att det inte alls var dax för vår än hade jag väl iofs rätt klart för mig...
Men det här??vad är det bra för??

Imorse hann jag inte ens lämna Forsbacka förrän jag hamnade mitt i räddningsarbetet efter en bilolycka som alldeles just hänt.....hua -  hemska blåljus får mig att bli alldeles skakis=/

Och sen under dagen har tydligen bilolyckorna duggat tätt vad jag hört....

Jag blev alldeles just nu sååå glad när mannen ringde o sa att jag inte behövde hämta honom nu kl 22....
han skulle få skjuts hem!!
Då slipper jag taxikörningen idag....tack å tack säger jag!!

Här hemma har jag jagat ut sonen för snöskottning....
Tycker så synd om Patrik om han ska komma hem efter kl 22 till en gård som ingen tagit ett spadtag på.
Just snöskottningen känns jobbigt att jag inte kan bidra med någon hjälp.
Så klok har jag blivit så jag vet att det är en av de sämsta sysslorna jag kan ta mig för!!
Tyvärr sitter det lite långt inne för sonen att självmant greppa snöskyffeln.....
Men nu är det i alla fall lite undanskyfflat - det tackar jag för;)

Idag har vi lunchat på restaurang med jobbet...nåt som våra "brukare" sett fram väldigt mot=)
Det blev pizza på en närliggande pizzeria.
Nu är det väldigt sällan jag äter just pizza och därför är det alltid supermumsigt när jag väl gör det=)

Imorgon ska jag åka buss igen...känns inte så gruvsamt att slippa köra bil imorgonbitti kan jag säga.
Men jag mister mer än en halvtimme på morgonen, och det känns för en tröttmössa som jag;)
Brukar ha det körigt värre...irra runt och stressa med matlåda som inte är förberedd o allt kan vara lätt kaotiskt!
Men.... nu står allt i sån fin ordning i kylen...bara att packa ner i väskan imorgon.
Det finns tydligen hopp för mig med!! =)

Måste bara komma ihåg att packa väska nr två oxå!!
Har friskvård imorgon och åker å simmar i slutet av dagen.
just imorgon känns det lite rörigt när jag åker buss...
och inte vill jag bli sen hem, för imorgonkväll ska jag in till stan med de gamla goa kollegorna från förskolan=))

Men det går säkert ihop imorgon oxå...brukar ju göra det i alla lägen!

Ta hand om er i snöyran ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0