måndagsgarv=)

Det är sällan jag gapskrattar för mig själv....
men läkargrodor har den inverkan på mig...hahaha

hoppas de kan få er att åtminstone småle lite;)


 *
Sköts i hemmet av maken som är militär.

 * Kräkningarna försvann på eftermiddagen. Likaså maken.

 * Mat får han från sonen som ligger infryst.

 * Lungorna låter rena och får åka hem.

 * Poängterar att det är viktigt att patienten håller sig ren mellan fötterna.

 * Patienten har mandolinstor prostata.

 * Idag till lunch får patienten akuta diaréer.

 * Patienten har små frimärken i vagina.

 * Detta var de patienter som blev liggande på mitt skrivbord.

 * Gosse med rör i höger öga. Har rör i båda plastöronen.

 * Patienten är gravid i 19:e månaden.

 * Patienten har tidigare haft öron men dessa har ramlat bort.

 * Söker för allergiska besvär. Samtal via magen som tolkar.

 * Avföringen har samma färg som dörrarna på avdelning 19.

 * Änka sedan 1980 då patienten dog i hjärtinfarkt.

 * Patienten måste sova högt under kudden. 

 * Patienten har återigen fått ont i värken.
 
 * Patienten fick rådet att gå och hänga sig. 

 * Har börjat få blodiga matskedar i avföringen upp till 15 gånger per dag.

 * Lastbilschaufför med god kondition som åker en mil utan att bli anfådd i vanliga fall.

 * Lymfkörteln skickades samma dag som patienten i taxi till Uppsala.

Ja, jag säger då det...hur fel det kan bli!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0