full speed=)

Torsdag...och första dagen på jobbet den här veckan.
Efter två dagar hemma med en hostig dotter....svårt det där - hon är pigg men hostig.
Igår tänkte vi att hon skulle till skolan idag, men sen blev hon tokhes igår kväll...och fortsätter hosta grovt.
Så hon har varit hemma med lediga pappsen idag...men imorgon siktar hon på skolan..
hon har varit och kollat på kompisarna när de tränat handboll idag;)
Hoppas hon blir fri hostan tills söndag för då har de två matcher i Ljusne!

Jag har själv varit i rätt dålig form de här dagarna, men idag blev det jobb - och det har gått kanoners=)

En 50 minuters prommis mitt på dagen gör gott....
jag går varje dag och det är riktigt skönt att kommit igång med motionen!
Kan nämna att tillsammans med lite LCHF diet ( inte alls slaviskt!) har det minskat drygt 4 kg Kia på fyra veckor!!!
Låter kanske inte mycket men det går åt rätt håll sakta men säkert...och det är det som är meningen;)

Efter jobbet drog jag direkt till Hagaström på Craniosacralterapi.....låter flummigt javisst!
Det är på Gefle sanjoterapi jag jag får mina behandlingar.
En slags massage, men ändå inte.
Hon som behandlar mig känner in kroppen med små,små rörelser.....det ska lätta spänningar i kroppens alla ben....
Allt har ju ett samband - trycker hon försiktigt på tex benen kan jag känna att det spänner i huvudet.
Hon drar i öronen och tungan!!! och ja faktiskt - det är kanonskönt!!
Hon masserar inne i munnen där jag alltid har tokont...så skönt att släppa på de spänningarna!
Jag tänker ge det här en chans nu....går på behandling rätt tätt nu i början.
Samtidigt dricker jag Björkaska ...eller ett avkok av aska=) Det handlar mycket om syra/bas balansen i kroppen.
Det är även från därifrån jag fått uppmaningen att äta efter LCHF metoden....
Allt detta ska göra att hela min kropp ska må bättre....det ska bli friskt i alla hinnor och muskler!
Läs gärna på www.geflesanjoterapi.com

Väl hemma stog maten färdig på bordet.....kanoners att bara slå sig ner ♥

Sonen har ett litet projekt på gång i sitt rum.....
Ut med skivan som tjänstgjort som skrivbord, och in med en soffa är planen.
Mannen som har ledig dag idag måste in o jobba nån timme, så då passade det utmärkt att vi hängde på för att kolla in IKEAs sortiment....
misstänkte att det fanns nåt som passade sonen där=)
Och jovisst....det shoppades loss riktigt=)
En klippansoffa och ett Lackbord....kan nämna priset på bordet - 9 Kronor!!
Kuddar, fönsterlampa och ljus.....
hmm kan den här fixarlusten komma av att han får tjejbesök i helgen måntro?? ;)
Det blir säkert superfint!!
Han monterar för fullt där uppe=)

Herregud vad roligt det är med såna här normala dagar...
jag känner mig faktiskt  löjligt lycklig.

Imorgon är det fredag.....det gör ju inte saken sämre =)


                 *   *   *   *   *   *   *   *  Kramiz på er  *   *   *   *   *   *   *  *


Kommentarer
Postat av: AnitaV

LCHF är kanon! :)

2011-02-04 @ 06:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0