bara att gilla läget

Partydax igår....nåt jag verkligen sett fram mot;)

Oftast händer inte ett endaste dugg för mig....och oftast är jag väldigt nöjd med det;)
Men va sjutton, visst längtar jag efter lite skojigheter ibland...det erkänner jag!

Den här helgen har jag fått så jag tiger ett tag=)

Ut med gamla jobbarkompisarna i fredags ....god mat o gott dricka, skratt o prat
- helt enkelt en toppenkväll!!

Igår var det handbollsmatcher på hemmaplan för yngsta dotra....så ingen sovmorgon igår.
Det kan jag ta en gång...har nästan alltid sovmorgon på helgerna annars;)
En vinst och en förlust har de med sig efter de matcherna....så bra jobbat!!

Sen stundade då fest på vår idrottsplats på kvällen.
Redan på eftermiddagen kördes det igång med bandymatch....som jag stog över.
Kändes lite puckat att äventyra kvällen med att snöra på mig ett par sridskor;)
Istället deltog jag från korvgrillning och framåt=)
Bastu,dusch och massor med surr i omklädningsrummet innan det var dax
att gå en våning upp för mat och lite tävlingar.

En väldigt trevlig kväll med andra ord!

Men jag blir lite rädd hur allt ska sluta för mig...
jag har känslan att jag nog hör hemma bäst i min soffa i alla fall jag;)
Jag trivs så bra bland alla människor....prata o surra älskar jag ju!!
Men alla ljud!!
Hjääälp....tänkte jag i ett rätt tidigt skede. Varför denna ljudnivå??
Eller snarare...varför klarar jag inte denna ljudnivå??
Ett huvud som är på väg att flyga i bitar( nej..inte beroende på vinet..jag lovar!),
en nacke som helst vill hem till spikmattan, en hals och en röst som inte håller till
att före ett högljutt samtal över bordet.
dansen kör igång....visst - dansar jag så kan jag ju hoppa över att föra ett skriksamtal...
men jag förmådde inte att resa mig med det onda huvudet....
så jag bara satt och tittade på alla roliga vänner!
Lite orolig ett tag att jag skulle bete mig som jag gör här hemma när ljudnivån blir för hög
(och då är den inte alls i närheten av gårdagens)....resa mig upp och skrika
 - tyyyyst för f-n!!
När jag flyr in på toaletten, när natten är någon timme gammal,
för att stoppa fingrarna i öronen
(ja jag vet att nog är  fler som stopper fingrarna i halsen...men jag är ju liksom inte som andra jag)
då känner jag att det får vara nog....
jag måste hem till tystnaden!

Summering av kvällen: mycket trevlig...men jag fick gå hem bortitok för tidigt i mitt tycke.

Idag är det en väldigt lugn och behaglig dag....
spikmattan i natt gjorde sitt- huvudet har återhämtat sig hyfsat.
och vattengympa väntar på eftermiddagen - skönt det.

Nästa helg finns inget i agendan....jihi - soffan längtar redan efter mig!!!

Undrar nu om jag ska ta en titt i kameran.....
gårdagskvällen finns dokumenterad i ett rätt stort antal bilder...milt uttryckt;)
Möjligen kan det finnas någon som kräver att publiceras...eller inte.
Vi får se=)


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag håller med dig. Vad är en helg utan soffmys och vila.. ;)

2011-02-13 @ 13:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0