nu är det jul igen.....

Julförberedelser...vilket härligt ord.
Icke att förväxlas med julstress som inte klingar lika skönt i mina öron.

Men här hemma ägnar vi oss åt förberedelser....utan att stressa.

Så klar som vi är i år vet jag inte om vi varit så här dan före dan före dopparedan någon gång förr.

Granen klädde vi redan i söndags!!
Klapparna är klara....bara någon som ska slås in ikväll.
Den sista av de vi köpt på nätet kom just idag....var lite orolig ett tag att den inte skulle hinna komma;)
Storhandlingen är gjord....ska bara kompleteras lite imorgon.
Fikabröd är bakat i lugnt tempo senaste veckan.
Julgodiset fixades igår kväll.
Skinkan är griljerad! Alldeles nyss käkades första skinkmackan!! Limpsmörgås med skinka som fortfarande är lite varm och med rödbetssallad på å till det kall Oboy....mmm just nu kan jag inte tänka mig nåt godare;)
Städningen är så gott som klar....slutfinish imorogn bara - svabba av med lite Ajax så luktar det jul:)
Det enda som är kvar att göra vad jag kommer på är Jansson som ska fixas imorgon.

Lugna gatan alltså!!

Både igår och idag har vi faktiskt landat i soffan mitt på dan och kollat film. Jägarna 2 i går och senaste Irene Huss idag....perfekt sätt att slappna av i julstöket:)

Ta det lugnt kamrater.....
kom ihåg att det blir jul i år oxå....
även om just du inte hinner det du tänkt dig!



         

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0