låst läge

Idag blev det en dag uppe hos farsgubben i Lingbo.
Jag och storasyster skulle hjälpa honom lite med framplockning av juldukar o lite gardiner och sånt.....det ena ger ju det andra så det blev en hel del städning oxå.......det känns i kroppen, längesen jag var så här trött.En orsak är ju säkert att den här jäkla förkylningen drar ner hela mig...och nattsömnen har inte varit nå vidare heller och det spelar självklart oxå in...inatt blev det bortitok för få timmar!

Men pappa har i alla fall lite mer juligt nu, sen får han pyssla själv med pyntning och sånt senare i veckan.
En skinkmacka kan han ta sig ikväll i alla fall för den fick han hjälp att griljera oxå:)

Det var först när jag skulle åka hem problemen började......
Jag låser aldrig bilen när den står på gården i Lingbo....MEN när jag skulle åka var den så låst den kan bli =o(
Och nyckeln låg INNE i bilen!!! =/
Öh..jaha..shit..vad göra då????
Tydligen hade centrallåset bestämt sig för att det skulle vara låst!

Tur säger jag bara att man har självaste UppfinnarJocke till far
:)

Och tur att vår sidoruta på förarsidan är paj så den är uppallad med kilar och suddgummi!!!
Pappa och syrrans Rasmus klurade, fixade och trixade......det böjdes låååång hård ståltråd, svetsades och allt möjligt i verkstaden....

Sen lyckades de få ner rutan en liten bit så de fick in tråden .....
-> tråden rätt igenom bilen mot dörren på passagerarsidan
-> meningen var att kroken längst bort på tråden skulle krokas runt handtaget och låsa upp dörren
-> stor koncentration krävdes
-> fruktansvärd spännande att följa trådens väg inne i bilen
-> lätt var det inte
-> påminde på nåt vis om nån svår utmaning i Fångarna på Fortet eller nåt sånt
-> MEN vips sitter kroken där den ska
-> Klick....dörren kan öppnas!

Tack tack sa jag och kunde brumma hemåt;)

Jag som oftast har kameran med mig känner att det här var fel tillfälle att lämna den hemma......
detta skulle ha dokumenterats!


Kommentarer
Postat av: carola

min hjärna orkar inte läsa lång text men ser er framför mig:)



Tack att du hakar på, lämna gärna blogg adressen i kommentar där..

Dom har ju inte lika fält som oss tyvärr



Varma krmar

2011-12-20 @ 13:40:17
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0