inleder snart julveckan....

Fjärde advent......
men ändå nästan en vecka kvar till dopparedagen.
Imorgon går vi in i julveckan....sen vips så är den helgen passerad - risken finns att det går så fort!

Så nu gäller det att vi njuter av varje dag som kommer och går.....det är ju så mysigt så här före.
Julgodis ska fixas, lite mer ska bakas, några sista klappar ska inhandlas....och vi håller tummarna att några som är beställda på nätet ska hinna komma :o

Nu känns det faktiskt som att vintern har kommit till oss....
Kan inte annat än säga ÄNTLIGEN!
Det känns så mycket trevligare med ett vintervitt snötäcke än det gråa trista vi haft tidigare.

Och nu står granen så grön o grann här i stugan!!
Idag kunde vi inte hålla oss längre;)
Jag skojade med sonen när jag hämtade honom vid tåget i går kväll...jag sa att granen stog så fint klädd här hemma.
Blicken jag fick kan inte förklaras!
-Du skojar..det vet jag sa han bara(men lät allt lite orolig...)
Må så vara att barnen börjar bli stora...men jag tycker det är sååå skoj att de uppskattar familjemys och våra egna traditioner ♥

In med Sunes Jul i DVDn och så klär vi granen....det är julmys  hos Zetterströms det=)
Sen att sonen inte hänger pyntet i granen med samma iver som för ett antal år sedan gör inget (tror inte han hängde i en enda kula i år)....han vill i alla fall inte att vi gör det utan honom;)
Sen blev det fika med limpmacka med julskinka....mums!!

Annars fortsätter vi hosta ikapp här hemma.....det tycks aldrig ge sig :(
Nu har tre av oss fem haft feber....och alla hostar o hackar mer eller mindre.
Men så länge vi håller oss på benen nu är vi nöjda....och kanske..kanske kan det ge sig nu när det blev vinter - lite kyla oxå nu bara så fryser bacillerna ihjäl;)

Förmiddagen idag har tillbringats i Skutskärshallen på innebandy.
Våra duktiga killar tog ytterligare en härlig seger=)
Så nu kan de ta julledigt och känna sig nöjda!

Ha det toppen vad ni än har för er i julstöket!!



              

                                           

              

              

                                   



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0