host host

Min önskan om att alltid ha en liten förkylning gäller inte längre......
För nu håller sig inte de här bacillerna lugna längre.Nu gör de mer skada än nytta.
Visst..jag har fortfarande inga större problem med fibrovärken, men då förkylningen når de här nivåerna är det ingen nytta med det...jag blir bara trött o slut.
Jag hostar som en galning och har ju så gjort länge nu....men något bättre dagar emellanåt.
Igår kom febern o däckade mig....det blev en eftermiddag/kväll i sängen, mer eller mindre sovande.
Samtidigt så sätter det sig i bihålorna med huvudvärk som följd.
Jag hostar,snörvlar,nyser,fryser,svettas...det kliar i halsen och t.o.m i öronen.
Inte för att jag på något vis alls vill ha mina "vanliga" dagar med fibrovärken tillbaka...men nu är jag trött på förkylningsbacillerna å önskar de all världens väg!!
Fördelen med fibron jämfört med det här är att det inte låter illa bland folk;)
Det är sååå otrevligt att vara bland folk o få dessa hostattacker!!

Så häck väck med er nu bacilusker så jag kan fira jul utan att hosta lungorna ur mig!!

Idag är febern i alla fall så gott som borta igen o jag hoppas den håller sig långt härifrån nu!

Men någon vidare ork har jag då inte så det är lugna gatan här idag oxå.....julklappsinslagning är vad jag roat mig med idag! =) 

                 
              

 


Kommentarer
Postat av: carola

kikar in med god natt kram och lite krya på dig..

2011-12-17 @ 23:23:00
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0