Förkylning -ja tack!

Kroppen är bra konstig....men det vet jag redan.
Jag har de senaste veckorna varit lite förkyld och sista veckan har det satt sig rejält.

Jag hostar, vilket jag väldigt sällan gör, så nattsömnen blir det inge vidare med.....kan hända det börjar lugna sig för inatt har jag i alla fall sovit mellan 24 och 05 tror jag.
Lite täppt till och från men där är ingen fara.

Men det jag tycker är toppen med den här infektionen, eller vad det nu är?, är att kroppen just nu känns så mycket bättre än i normalfall!!! Konstigt? Ja jag vet...men så skönt!

En förkylning i kroppen ger ju ofta en liten feberkänsla...men den är jag ju så van vid eftersom jag i stort sett varje dag dras med en känsla av typ 38 graders feber...utan att ha feber :o
Ont i kroppen kan man ju oxå få....men att jämföra den värken med min vanliga värk är som natt och dag.....

För mig funkar det tydligen som så att nu har kroppen nåt att ta hand om...något att jobba med, så då glömmer den bort att värka på det vanliga viset!! Jippie säger jag.....en ständig förkylning skulle jag kunna tänka mig om det skulle fortsätta vara så här=)

Jag t.o.m städade köket härom dagen, torkade lite här och var....och just att jobba så med armarna brukar för mig innebära flera dagars tokvärk....
Visst var jag jättetrött när jag höll på, men dagarna efter har varit toppen=))

Så snälla förkylningsbacill.....välkommen att stanna i min kropp ett bra tag ( men du kan ju sluta ge sån jäkla hosta just nattetid!!) så kan jag fixa julen här och sen fira den utan att vara ett fibro-offer!!
Jag sitter bra mycket hellre och snörvlar o hostar lite grann;)

Samtidigt som jag spekulerar i det här så tänker jag tanken att TÄNK OM det är min avgiftningskur som redan ger effekt?!?
TÄNK OM jag kan få känna så här framöver...även utan förkylning?!?
Jag vågar inte riktigt hoppas.....men tar mig en slurk barkte och drömmer om bättre tider ♥ 

                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0