arbetslös.....

Jahaja...nu är det "på riktigt".
Idag är första dagen jag är arbetslös.
Egentligen borde det inte kännas nån större skillnad mot för de senaste 6 månaderna...jag har ju ändå varit hemma.Men det känns på nåt sätt lite osäkrare....nu är det på riktigt.
Jag har varit på arbetsförmedlingen på förmiddagen.......jag hade gruvat mig för det besöket.Jag tycker det är skitjobbigt varje gång jag ska träffa nya människor....varje gång måste jag berätta hela karusellen igen...för jag vet inte vilken gång i ordningen.
Hon jag träffade idag skrev in det jag sa i datorn och sen hamnar jag hos en handläggare.Denne handläggare ska nu kalla mig till en träff....när vet ingen! Jag skulle inte förvänta mig att han hörde av sig snabbt var det enda hon kunde säga.
Direkt från AF till kommunen och be om arbetsgivarintyg som ska skickas till A-kassan....så snabbt det bara går!
Jag hoppas verkligen att det kommer igång snabbt med ersättningen därifrån så jag har pengar att vänta i slutet av denna månad.....det brukar damma rätt bra i plånboken då julen passerat så det är ett måste att det kommer in lite kulor!
Men tyvärr har jag på känn att det nog lär dröja.....
Vatten o bröd på julbordet hos Zetterströms i år då.....för att inte tala om i januari - då har vi väl bara vattnet kvar.

Just det här med att inte ha några pengar tar väldigt på humöret....
när man mår dåligt behöver man ju verkligen försöka göra roliga saker för att liva upp livet lite;)
Svår ekvation att få ihop det där!

Ja ni märker nog att det snurrar lite negativa tankar i skallen hos frun nu....

Men...imorgon ska syster yster och jag åka till Stockholm!! =)
Vi ska mysa en helg med vår ex. svägerska.....åh vad det ska bli skoj!
Vi har sån tur att vi får åka med brorsan ner....tänka sig -  syskonen Zetterström på road trip=)
Bara bilresan blir ju mysig....vilken helg jag har att vänta!
Medicin för humöret må jag säga ♥

Idag kör jag oxå igång med något jag verkligen hoppas ska göra underverk med min kropp!!
Jag kör igång med avgiftning mot tungmetallförgiftning....det är det senaste som sägs orsaka mina besvär.
Spännande spännande......
Tron och hoppet är det sista som överger mig!
Just det här med tungmetallförgiftning känns extra, då mamma var sjuk i oralgalvanism då jag var liten....det ska vara från henne jag fått min förgiftning.
Till saken hör att mamma sa direkt då jag började få mina besvär att hon trodde det berodde på mina amalganfyllningar, hon ville att jag skulle kolla upp det men gjorde jag det då? Nix!
Nu ska det inte ha med mina fyllningar att göra direkt...de får sitta kvar för det utsöndras mer i kroppen om man börjar gräva i dem än det gör nu....min förgiftning ska komma från mamma som troligtvis var dålig redan när jag låg i magen.......
Detta har hon på hälsokliniken där jag går och får min cranio sacralbehandling kommit fram till...och jag kan inte annat än testa. Griper varje halmstrå som kan leda till bättring...............

            
              
                            Jisses vad jag avskyr allt vad blanketter heter.......



                 Här är min kur jag startar med idag:

              
                           Minst en liter barkte ska jag dricka varje dag.....
                           Tack o lov smakade det gott ;)
           
              
                        Selen och Glutathion Optima ska hjälpa mig.
                        Det binder gifterna i min kropp, och driver ut dem.

              





Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas ni får en riktigt trevlig helg som muntrar upp dig och ger lite ljus i höstmörkret! Och hoppas att din nya kur funkar.. Jag håller alla mina tummar för dig! <3

2011-12-01 @ 17:47:23
Postat av: kia

Tack camilla <3

Ja nog behövs det nåt för att lätta upp stämningen i det här vädret....nu var det riktigt ruskigt!!

Hösten var ju jättefin....varför ska vi då behöva få hösttrist väder när vi egentligen ska ha vinter?!?

2011-12-01 @ 18:35:29
URL: http://morsankia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0