trampa igång

Idag, som rätt många andra dagar, en dag då jag känner mig lite vissen i kroppen om ni fattar....
Har haft/har en del sämre dagar nu.
Vet inte om det är hösten som börjar krypa in i kroppen...
Så här funkar jag känner jag....varje sämre dag försöker jag hitta en orsak till att jag mår som jag mår.
Det slår mig just nu, att jag kanske har nåt att jobba på mentalt där?!
Det är nog tyvärr bara så att det är Mr Fibro som är i kroppen.....
För visst känner jag mig sämre när det är kyligare väder, eller blåsigt.
Men när jag tänker tillbaka i tiden så vet jag ju att jag har mina sämre dagar ofta vilken årstid det än är.

Hur som helst så är det en sån sämre dag idag...och har varit i några dagar.
Jag har tagit en prommis på morgonen/förmiddagen några dagar, men idag tänkte jag variera mig lite;)

En cykeltur fick det bli!
Matilda hängde med och så trampade vi på=)
Cykla är inte speciellt bra för nacken känner jag då jag gör det....men det är ju ändå motion, och det är bra att variera sig.
Jag tänker på att sitta bra, inte spänna mig och sträcka på mig med jämna mellanrum.
Och nu är det inga långa turer vi snackar....
ca 8 km tror jag den här rundan är, och det är jag supernöjd med!!
Tänker mig nu att jag ska ta den här rundan ofta, helst en sväng varje dag, men sen vet jag även nu hur jag funkar.....har jag ont i nacken efter den här svängen imorgon så känns det så svårt att ta mig ut...
även om det kanske blir bättre efter någon sväng.

Men nu håller jag tummarna att allt känns OK imorogn så jag kan ta en tur då med;)

Det enda rätta när jag har ont är att ändå försöka motionera.....
det blir inte bättre om jag ligger hela dan.
Även om det inte heller blir bättre direkt av att jag rör mig, så vet jag att i långa loppet är det det bästa!!

Så jag fortsätter min kamp med den här kroppen....tycker allt att jag tar kommandot rätt bra =)

              

                          

              


Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra jobbat Kia!!

2011-08-17 @ 20:18:19
Postat av: Nina

Ser ju jättehärligt ut....jag har börjat gilla att cykla jag också, men det har du väl inte missat ;D



Känner igen det där med nacken..jag kan inte cykla varje dag för då får jag ont...varriation är bäst har jag märkt!



Trampa på =)

2011-08-17 @ 21:06:00
URL: http://noteratavnina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0