axplock från veckan som gått

Skolstarten avklarad.....
Sonen började iofs redan förra veckan men det var bara uppropet på torsdagen o sen startade han med en ledig dag på fredan......
Så i måndags var det den riktiga skolstarten...då körde alla tre igång.Eller fyra var de ju här som skulle iväg till olika skolor, Viktors goa flickvän räknas oxå in här nu;)
Tycker det gått över förväntan för alla att komma iväg på mornarna...det är inte det lättaste efter ett sommarlov!
Våra tjejer hade ledigt i tisdags så det blev mjukstart för dem oxå.

Jag har träffat min handledare/coach på coachingprogrammet på utvecklingscentra......
Två svängar in till stan har det blivit den här veckan.
Första träffan var det lite samtal om bakgrunden....hur jag hamnat där.
Sen andra gången fick jag lite tider för kommande veckor.
Det känns riktigt bra tycker jag.
Jag var lite rädd att det skulle bli nåt som tar en massa energi o tid från mig under de här månaderna som jag bestämt att jag ska ha till att komma igen och må bra.
Men killen jag träffar har gjort helt klart från början att jag bestämmer helt hur mycket tid o kraft jag känner att jag kan/vill lägga på det här.
Jag kan få precis så mycket hjälp jag själv vill.
Låter bra som sagt....jag ger det helt klart en chans.
Till veckan är det nån föreläsning o så.

I samband med ett av mina besök där passade jag o Patrik på att ta en liten stadssväng, med tillhörande lunch.
Så trevligt så ;)

Jag har blivit av med min cykel:(

En morgon när jag tittade ut såg jag en cykel på baksidan i vår lilla skog,alldeles utanför vårt staket.
Tänkte först att det var min, eller Linns som hamnat där av den ena eller andra anledningen....
men när jag går ut så ser jag att det är en annan, rätt fin, men lite trasig damcykel....
samtidigt upptäcker jag att min är borta:(
Grrr....blev så arg!!
Det är väl nån...vi tror oss veta vem...som helt enkelt bytt till sig min istället för den trasiga....som säkert oxå är stulen.
Det finns nämligen en viss herre här i byn som verkar ha cykelmani....och han har setts på den cykel som vi hittade här.
När Patrik o jag var i stan såg vi den här personen och inledde operation spaning....kan säga att det var som i värsta deckaren när vi skuggade honom där ;D
Han gick mycket riktigt till en cykel....men det var inte min - så den hade han säkert redan gjort sig av med.
Jag blir bara sååå arg....Jag behöver min cykel!!

Fredagen var en begravningsdag för mig och farsgubben.....
Två begravningar samma dag....tack o lov hör det inte till vanligheterna, för jisses vad trött man blir.
Det är ju väldiga anspänningar...mycket känslor som tar musten ur en.
Men fina farväl blev det.
Först till Roland...en farbror som var en bekant till familjen.
Jag var med mest som sällskap till pappa, men Roland har funnits med i Lingbo sen jag var liten så det kändes bra att vara med.
Sen var det min härliga moster Dagmar som vi sa adjö till.....mammas äldsta syster som jag är helt säker på att kommer att roa de på andra sidan som hon nu får återse....mamma är säkert väldigt glad åt sällskapet ♥
Det är så trevligt att träffa släkten...men att det ska behöva bli på begravningar är ju synd....

På tal om andra sidan har jag varit på min första seans idag......
Det är alternativmässa här på bruket i helgen och jag har varit o kikat.
Mycket besökare och många utställare.
Så skoj att det kommer folk när någon är driftig o ordnar.
En programpunkt var alltså seans!
Jag har varit nyfiken på det länge, men inte riktigt känt mig redo....men nu tycker jag att jag är det.
Det var en häftig upplevelse....ingen som kom till mig idag, men det blir nog fler gånger........

Sommaren har återvänt idag!
Vilket underbart väder....sol o varmt - bara att njuta!!
Döttrarna och jag (bara vi som är hemma) har blivit bjudna på grillning hos svärmor o svärfar...
det tackar vi för;)
Tjejerna har spelat Wii.....tur att farmor o farfar har grejer så ungarna får spela.
Vi måste vara rätt unika..en familj med tre ungar men utan tv-spel=)

Ha en toppenhelg vad ni än har för er!!!!


Kommentarer
Postat av: Nina

Looovar att du ska få bildbevisen nästa vecka ;D

Du behöver inte vara orolig för rörelserna, du gör det du klarar av och känns bra....inget annat!

2011-09-01 @ 22:25:36
URL: http://noteratavnina.blogg.se/
Postat av: Nina

Looovar att du ska få bildbevisen nästa vecka ;D

Du behöver inte vara orolig för rörelserna, du gör det du klarar av och känns bra....inget annat!

2011-09-01 @ 22:25:57
URL: http://noteratavnina.blogg.se/
Postat av: carola

skumt med cykeln för så var det för mig med.

Det stod en trasig cykel 10 meter bort och min var borta.

Du tog ju tillbaka din nu va:)



Trevlig helg

2011-09-02 @ 23:12:50
URL: http://mammacarola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0