hur är det??

God morgon...
eller , det är ingen speciellt god morgon för min del.

Men det passar alltid med ett "god morgon" så här i början av dagen....
jag önskar ju hur som helst alla andra en god morgon;)

Annars är det ju en av de saker man ofta säger utan egentligen mena nåt speciellt...

När man inte mår bra kommer många såna här "saker man alltid säger" i annan dager....

- Hej , hur är det?? är nåt jag säger i stort sett så fort jag träffar någon...
Likväl som jag ofta får frågan.

I vanliga fall är svaret snabbt avklarat och ingen tar någon större notis om varesig frågan, eller svaret.
Men nu har jag så svårt för att bara slänga ur mig ett - det är bra!
Jag ljuger ju om jag så lättvindigt säger att det är bra...
Men ofta får man frågan hur är det? liksom i förbi farten....
jag kan möta någon jag känner som frågar hur det är medan man bara just möts...
då passar inget annat än - bra, till svar, för den som ställt frågan är redan borta när svaret kommer.
Samtidigt som jag vet att jag uppfattas som negativ o trist när jag så sällan kan säga att det är bra.

Man lär sig hitta strategier...andra fraser som jag kan använda.
- Det rullar på, är väldigt användbart, och behöver inte låta så negativt.

Jag försöker verkligen tänka på att inte ställa frågan -hur är det? om jag inte på riktigt är intresserad av svaret.
Jag vill ha tid att ta emot svaret om det nu inte bara är ett glatt - det är bra.

Samtidigt som jag kan bli så trött på den här frågan så vill jag absolut inte att folk slutar fråga hur det är....
det känns ju ändå att någon bryr sig och vill veta hur jag mår när jag får den frågan.
Sen är det bara att hoppas att alla orkar höra svaret;)

Idag då, denna mindre goda morgon, ska jag åka buss till jobbet, och det kräver en del mer än att hoppa in i bilen o tuta å köra.
Egentligen skulle jag ha möte på kommunen idag...men min kära vän där, han med stort H, har ändrat tiden som vanligt...strulputte!
så jag skulle börja 9, men det är lite svårstartat så jag tar nästa buss och börjar efter 10 istället, och jobbar lite längre.
Det här är ju en av fördelarna med att gå helt utöver, utan att räknas med, att jag då kan komma o gå lite som jag vill...lägga mina tider så att chanserna att jag klarar dagen ökar.

Igår eftermiddag/kväll när jag låg här och kramade mitt onda huvud kändes en arbetsdag väldigt långt borta, men nu är huvudvärken återigen återställd till den normala..alltså bara jävligt jobbig!!
Önskar så att jag skulle kunna få någon dag utan huvudvärk...vilken dröm.

Men som sagt...idag är jag på banan igen=)

Snart pallra mig upp för en dusch o sen iväg till de goa pensionärerna.
Idag står gympa på schemat...det behövs ju även för mig det ;)


                           Ha en bra start på veckan alla!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0