Aprilväder....ja tack!

Har tidigare inte haft nåt till övers för "aprilväder".........
Det känns inte som något positivt alls
- snö o slask ena dan, sol den andra och sen lite regn dagen därpå.

Men kan inte annat än älska det aprilväder vi nu haft hela helgen=)

Det känns alldeles galet.....det är ju bara 24 april och det är riktiga sommartemperaturer!!
I alla fall dagtid.
Så otroligt varmt och skönt!!

Idag har jag mest bara njutit av solen.
Har nog allt fått lite färg på den bleka kroppen...
röd eller brun spelar ingen större roll bara inte kritvit=)

Årets första kubbmatch blev det efter grillning hos svärföräldrarna.
Vi har inte kunnat ta nån match hemma än för vi har ju sått gräs på baksidan, och framsidan planterade vi ett plommonträd mitt på kubbplanen förra året =O

Men med sommarvärmen vaknar också mygguslingarna....mindre roliga men ändock ett säkert tecken på att vi går mot varma tider.
Så det fäktades en del under kubbmatchen....tror jag lyckades få bort alla innan de smaskade på mig, för det kliar ingenstans nu;)

Tyvärr har Matilda haft sin första jobbiga dag p.g.a allergin.....den här värmen är inte bara bra.
Jag har sagt att hon klarat pollen bra i år...man har ju sett att björkarna blir grönare för var dag, men hon har inte kännt av det nämnvärt......förrän idag då=/
Det är då synd att så många ska må dåligt den här underbra tiden.......
Men Matilda hör absolut inte till de som har det jobbigast, så vi ska inte klaga.
Men hon blir trött o lite grinig mest när det sätter sig i ögonen.
Snuvan är lättare att klara tror jag.

Nu ska jag göra en tidig kväller.
Solen och värmen tar på krafterna.
Och att ligga i solstolen har tagit mer på kroppen än jag trodde var möjligt.....
har himla ont i nacken o skallen, så jag har nog legat i nån konstig ställning.
Sen kommer det nog efter sen igår då det var full fart med både påsklunch och 17-årskalas här!
Har ju lite svårt att klara när det blir mycket.....
men gårdagen var värd allt som kommer efter, så kul att ha folk här hemma en gång=)

Jag hoppas jag ska må bättre imorgon.
Då blir det kanske en sväng upp till Lingbo till farsgubben;)
Kanske vi kan få sonen med oss en gång om han får köra bilen upp??
Ofattbart att min lilla pojk övningskör!
Men han är så duktig...jag fick premiäråka med honom igår.
Annars är det pappan som sköter övningskörningen...jag har liksom nerverna på utsidan jag;)
Sitter o är rädd när Patrik kör jag....så jag känner att det är bäst om patrik o Viktor sköter övningskörningen.


              
             Här kommer han min lille kille hemkörande efter en övningskörningstur;)

              
                                Fikabrickan på väg till 17-åringen våran ♥

              
                                                   Bara att hugga in....

              
                                                En fin påskblomma.......

              
                          Och en till.....kolla in de störtsöta små, små hönorna;)


Ha en fortsatt bra påskhelg...en dag kvar att njuta av=)

Kram på er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0