ledig??

Hemma från jobbet för att jag inte fixar att jobba....vad innebär det?
Tycker att jag börjat dras mer med dåligt samvete för att jag inte ligger nerbäddad, sjuk, när jag är hemma från jobbet.
Hade jobbat bort den biten rätt bra förr, med hjälp av "expertisen" som säger att jag ska hålla igång så mycket jag orkar.
Om jag tex åker o handlar en dag när jag är hemma betyder det inte att jag stannat hemma för att åka o handla, utan för att jag orkar åka o handla just för att jag är hemma....
Det är så mycket som jag fixar när jag kan ta det i min egen takt o vila när det blir för mycket....men just på jobbet är det så svårt att göra det.
Har jag tex galet ont i benen så blir jag alldeles nervös över det.....kan inte koncentrera mig och blir lätt irriterad - såna dagar är det oerhört svårt att klara jobbet, men när jag får sköta mig själv hemma så funkar jag skapligt.

Äh , det är bara så svårt att förklara....jag kan bara hoppas att folk förstår - är så rädd att det ska misstolkas!

Idag drog jag alldeles ensam upp till pappa....känns skönt att komma ifrån lite just när jag är så galet trött på värken - lite annat att tänka på är ibland det enda rätta
( än en gång en sån sak där jag är rädd att missuppfattas....- men jobba då människa, så har du annat att tänka på! är jag rädd att någon ska tycka o tänka - funkar inte så när jag knappt orkar med mig själv!)
Telefonen ringer ......
- ursäkta att jag stör på ledigheten! inleds samtalet....
Ledig o ledig...säger jag lite skämtsamt, men egentligen har jag lust att skrika
 - JAG ÄR INTE LEDIG, JAG ÄR SJUK!
Det går inte att jämföra det minsta...
att vara ledig är ju helt underbart, att vara sjuk är vidrigt!!
Detta blandas ofta ihop....tyvärr.
Även om jag mår precis lika dåligt i kroppen när jag är ledig,
så mår jag mycket,mycket bättre just för att jag är ledig...och inte sjuk!


Hur som helst hade jag en trevlig dag med pappa ♥



Idag har jag äntligen inhandlat ett 
EFX-armband.
Ett armband med två hologram, sen ska det påverka kroppens energier på nåt vis...
ärligt talat fattar jag inte hur men jag har blivit tipsad om att dessa ska vara bra för fibromänniskor.
Det näms ingenstans att de ska ha effekt just mot fibro,
utan det används främst för att höja prestationsförmågan och förbättra balansen, även bra mot åksjuka,motverkar stress  mm..mm
Mest idrottare som använder det men det säljs på XL bygg....
fattar inte varför?? kanske för balansen om man ska upp på en stege?? =)
Men jag har alltså länge tänkt skaffa ett.....alla chanser till bättre mående välkomnas!!

www.efxscandinavia.com 

spännande att se om jag känner nån effekt av det=)




Kommentarer
Postat av: Camilla

Härligt att du fick en bra dag till slut iaf!

Bara älskar att läsa dina texter, du skriver så att jag kan känna det du känner...

Stor Kram till dig!

//Camilla

2010-09-30 @ 20:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0